۲۰ سال از شروع ساخت کمربندی خیام سیاهکل می‌گذرد

پروژه ساخت کمربندی خیام در شهرستان سیاهکل از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان روز گذشته در بازدید از سیاهکل، دستورات لازم در خصوص تسریع ساخت کمربندی خیام این شهرستان را صادر کرد.

او با اشاره به اینکه پروژه کمربندی خیام شهرستان سیاهکل از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: باید با اتمام ساخت این کمربندی، مشکلات تردد و ترافیک شهروندان سیاهکل برطرف شده و موجبات رضایت و آسایش مردم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه این طرح تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته است، افزود: تردد ماشین‌های برون شهری متعلق به کارخانه سیمان از داخل شهر مشکلات متعددی برای شهروندان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه باید مصالح و اعتبار لازم برای اتمام پروژه فراهم شود، به شهردار سیاهکل دستور داد تا بر تسریع روند پروژه نظارت داشته و مشکلات احتمالی را به مراجع قضایی اعلام کند.

او همچنین به رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان صنعت، معدن و تجارت هم دستور داد تا در تخصیص اعتبارات و مصالح مورد نیاز اقدام کند.

بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از شهرستان سیاهکل

ضرورت سنددار کردن اراضی زراعی و منازل مسکونی گیلان 

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین به همراه معاونان قضایی از دادگستری سیاهکل و کمپ ترک اعتیاد این شهرستان بازدید کرد و در نشستی با حضور شهردار حضور یافت.

 حجت الاسلام صادقی گفت: سنددار کردن اراضی زراعی و منازل مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها با هدف جلوگیری از تعرض به مالکیت افراد ضروری است.

او افزود: این امر موجب اطمینان خاطر مردم از دارایی‌ها و اموال خود شده و دست سودجویان را کوتاه می‌کند.

بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از شهرستان سیاهکل

رئیس کل دادگستری گیلان با تأکید بر توجه به مدیریت شهری تصریح کرد: شهرداری سیاهکل در خصوص جذب بودجه و ارائه خدمات به مردم اقدامات مطلوبی انجام داده است که قابل تقدیر و قدردانی است.

حجت الاسلام نیارکی همچنین با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه ما موضوع اعتیاد است، گفت: اعتیاد عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است. 

به گفته او، آستانه تحمل فرد معتاد به شدت پایین است و همین مسئله موجب خشونت رفتاری و کلامی می‌شود لذا یکی از عوامل افزایش طلاق، سرقت و ... در جامعه اعتیاد است.

راه اندازی ۳۵ مرکز ماده ۱۵ جهت رفع اعتیاد در گیلان 

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه ۳۵ مرکز ماده ۱۵ جهت رفع اعتیاد در استان راه اندازی شده است، افزود: مسئولان باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند و خانواده‌های افراد مبتلا نیز باید آنان را همراهی کرده و زمینه ترک اعتیاد این افراد را فراهم کنند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: اقدامات بعد از ترک و خروج از کمپ ترک اعتیاد بسیار مهم و اساسی است و باید برنامه مشخصی برای این مرحله طراحی شود تا بستر ابتلای مجدد این افراد فراهم نشود.

بازدید رئیس کل دادگستری گیلان از شهرستان سیاهکل

او همچنین بر ضرورت مدیریت پسماند در شهرستان سیاهکل تأکید کرد و گفت: با توجه به آلودگی‌های ناشی از عدم ساماندهی زباله برای مردم و پیوست‌های زیست محیطی این معضل، باید تلاش و جدیت بیشتری در راستای حل آن صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.