معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حجم خرابی‌ها آنقدر زیاد است که کار‌هایی که انجام می‌شود، نمود چندانی ندارد

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم برای بهبود شرایط کشور، گفت : علی رغم اقدامات بسیار خوبی که طی سه سال گذشته انجام شده، حجم خرابی‌ها آنقدر زیاد است که کار‌هایی که انجام می‌شود، نمود چندانی ندارد.

صحبت‌الله رحمانی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین معارفه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط کنونی کشور، گفت : دشمن یک جنگ نابرابر را علیه ما به راه انداخته، اما با هدایت مقام معظم رهبری در این عرصه پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم یک کشور جنگ زده را تحویل گرفت، اظهار کرد: اکنون رئیس جمهور شب و روز شهر به شهر و کشور به کشور می‌گردد تا از این شرایط خارج شویم و سطح کشور را بالا ببریم.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات خوبی که در این سه سال در حوزه‌های مختلف خصوصا در بخش‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین این اقدامات طرح کالابرگ الکترونیکی بود که انقلابی را رقم زد که هیچکس جرات انجام آن را نداشت، اما در نهایت ۲۰ میلیون خانوار با جمعیت نزدیک به ۶۰ میلیون نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

رحمانی اختصاص سالانه هزار میلیارد تومان منابع به مسکن معلولین بهزیستی از محل مسئولیت‌های اجتماعی کارخانجات و صنایع را از دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد که سال گذشته تخصیص یافت و امسال نیز خیز خوبی برای تخصیص آن برداشته شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی ساعت بیش از ۵۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی نیز در سال گذشته خبر داد که حدود ۴۰ هزار مورد آن نیز محقق شده است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی را نیز از دیگر اقدمات مهم سال گذشته برشمرد و عنوان کرد: دولت در زمینه توسعه بیمه همگانی خصوصا برای دهک‌های پایین نیز اقدامات خوبی انجام داد.

وی از ساماندهی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار و تجمیع و ادغام برخی از آنها نیز خبر داد.

وی از توجه ویژه دولت به موضوع اشتغال خصوصا اشتغال فارغ‌التحصیلان یاد کرد و افزود: در کنار اقداماتی که صورت می‌گیرد، نیازمند اصلاح فرهنگ کار و مهارت‌آموزی هستیم.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگر ماهر بیکار در کشور نداریم و برخی استان‌ها در زمینه نیروی کار با کمبود مواجهند، اضافه کرد: نکته مهم بیکاری فارغ‌التحصیلان و افراد دیپلم به بالاست که امسال برای آنها برنامه داریم و در کنار آن باید مهارت‌آموزی نیز داشته باشند.

رحمانی تشکیل شرکت‌های تعاونی را راهکار اصلی اشتغال فارغ‌التحصیلان برشمرد.

وی سپس بر لزوم اصلاح فرهنگ کار خصوصا در استان‌های کمتر توسعه یافته تاکید کرد و گفت: متاسفانه در استان‌های کمتر توسعه یافته، شغل را پشت میز نشینی می‌دانند، در حالی که بسیاری در استان‌های توسعه یافته کشور به دنبال کار و تولید و سود و درآمد بیشتر هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه دولت برای کمک به اشتغال چند استان بیکار کشور از جمله کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و ... یاد کرد و گفت: وقتی مراجعینی برای اشتغال از این استان‌ها داریم شرمنده می‌شویم که جایی برای معرفی به کار آنها در این استان‌ها وجود ندارد.

 رحمانی گفت: پیگیری‌های در حال انجام است که شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار از جمله شستا و ... بتوانند در این استان‌ها سرمایه‌گذاری کرده و در هر استان زمینه اشتغال ۵۰ تا صد هزار نفر را فراهم آورند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار