معاون علمی رییس جمهور:

۴۰۰ هزار نفر در صنایع دانش بنیان مشغول به کار هستند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ۴۰۰ هزار نفر در ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی دانش بنیان کشور مشغول به کار هستند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی  معاون علمی و فناوری رییس جمهور پس از بازدید از شرکت نفیس نخ در شهرک صنعتی لیا گفت: پیگیری تمام فرصت‌های ویژه در حوزه امنیت غذایی، انرژی، سلامت، تجهیزات پزشکی، آب، معدن و محیط زیست از عمده برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در سال جدید است.

وی تاکید کرد: واحد‌های تولیدی که درون شرکت تیم‌های نوآوری مستقر کنند، به ازای هر تیم تا سقف ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات با شرایط ویژه دریافت خواهند گرفت.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اعتبار مالیاتی بسیار مهم است، اضافه کرد: بزرگترین توصیه و حمایت ما اعطای تسهیلات از محل اعتبار مالیاتی است که واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها را تقویت سازد.

این مسئول بیان کرد: امروز از ۲ واحد تولیدی رزین راهبردی در صنعت خودرو و لوازم خانگی و همچنین تولید کننده نخ در استان قزوین بازدید کردیم که همه آنها خطوط تولید جدیدی راه اندازی کردند و کالا‌های زیرساختی را تولید و در اختیار صنایع پایین دست قرار می‌دهند.

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور ۲ خط تولید نخ‌ ای تی وای با تولید ۲ هزار و ۲۰۰ تن در سال و نخ فرشی (تاب و چند لاکنی) با تولید ۲ هزار و ۳۰۰ تن در سال و با اشتغال ۷۰ نفر در شرکت نفیس نخ افتتاح شد.

این واحد تولیدی هم اکنون ۷۸۰ نفر اشتغالزایی دارد و یک طرح توسعه با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار داده که می‌تواند ۵۰ درصد تولید را افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.