پتانسیل تولید هزار تن زعفران در کشور وجود دارد

عضو شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار پتانسیل تولید هزار تن زعفران در صورت استفاده حداکثری از ظرفیت مزارع وجود دارد، در حالیکه تولید فعلی ما یک سوم این میزان است.

علی حسینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی ماه های اخیر قیمت زعفران با جوسازی دلالان افزایش چشمگیری یافته بود که مجدد طی ۳ هفته اخیر شاهد روند کاهشی قیمت بودیم.

او حداقل قیمت هرکیلو زعفران را ۸۵ میلیون و حداکثر ۹۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: استمرار روند کاهش قیمت یا ثبات در بازار به سیاست های دلالان و شرایط عرضه و تقاضا بستگی دارد.

حسینی ادامه داد: با توجه به بارش های اخیر، برآوردها حاکی از آن است که تولید زعفران افزایش داشته باشد، اما از الان نمی توان درصدی اعلام کرد.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه ۳۰ درصد ظرفیت سطح زیرکشت مزارع زعفران تولید داریم، افزود: علی رغم آنکه پتانسیل تولید هزار تن زعفران در کشور وجود دارد، اما تولید فعلی ما ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن است که انتظار می رود با اتخاذ سیاست و تدابیر حمایتی حداکثر تولید را از سطح زیرکشت زعفران داشته باشیم.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد زعفران تولیدی صادراتی و ۱۰ درصد مصرف داخل است، گفت: بنابر آمار هرکیلو زعفران صادراتی هزار تا ۲ هزار دلار ارزآوری دارد که در صورت استفاده حداکثری تولید، میزان ارزآوری بسیار چشمگیر خواهد بود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار