اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید لوکوموتیو تولید داخل

مدیرعامل شرکت راه آهن از تخصیص ۵۰۰ میلیون دلاری برای خرید لوکوموتیو‌های تولید داخل خبر داد.

میعاد صالحی  معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طی ۲ سال و نیم اخیر با حمایت رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و استجازه از رهبر معظم انقلاب، مسیری برای تامین مالی صنعت ریلی از طریق تهاتر نفت، پیگیری شده که خوشبختانه به نتیجه رسیده است.

وی با بیان این که در اسفندماه سال قبل اولین پارت نفت به فروش رسیده و پول آن نیز به کشور بازگشته، تصریح کرد: با ادامه یافتن روند فروش نفت، تزریق نقدینگی به صنعت ریلی تقویت خواهد شد.

به گفته صالحی، این بودجه در مجموع ۱۰ میلیارد دلار است که با تامین و تخصیص آن انقلابی در صنعت ریلی کشور ایجاد می‌شود.

مدیرعامل راه آهن با بیان این که ۵۰۰ میلیون دلار از این منابع به خرید قطعه و بازسازی لوکوموتیو‌های متوقف تخصیص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیون دلار نیز برای خرید لوکوموتیو‌های داخلی در نظر گرفته ایم.

صالحی یادآور شد: بخش خصوصی نیز باید در خرید لوکوموتیو سرمایه گذاری لازم را انجام دهد و شرکت راه آهن همه جانبه از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه حمایت می‌کند.

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری و مشارکت راه آهن و مپنا اظهار کرد: همکاری شرکت راه آهن و مپنا در لوکوموتیو‌های زیمنس و آلستوم و مپ ۲۴ نهایتا به تولید مپ ۳۰ انجامیده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: فرصتی که به تولید کنندگان داخلی در صنعت ریلی داده شده به شکوفایی این حوزه منتهی شده و تجربه تولید داخل روز به روز با کیفیت بالاتری اتاق می‌افتد.

منبع: روابط عمومی راه آهن 

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگه میتونیم لکوموتیو بسازیم باید همه مراکز استان رو دو خطه به هم وصل کنیم اولم تهران به مشهد و اصفهان و شیراز
آخرین اخبار