باز گشت آب سد شیرین دره بجنورد به مدار مصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: آب سد شیرین دره بجنورد پس از اختلالی که در روز‌های گذشته پیش آمده بود، مجدد در مدار بهره برداری قرار گرفت.

رضا عطایی گفت: با توجه به بارش شدید باران در روز‌های اخیر و ورود سیلاب به داخل سد شیرین دره، آبرسانی از این سد به عنوان منبع اصلی تامین آب بجنورد است دچار اختلال شد، اما با تلاش‌های شبانه روزی همکاران این مجموعه، برطرف شد.
وی گفت: بارش باران در روز‌های پایانی هفته گذشته و ورود سیلاب به سد شیرین دره، سبب افزایش گل و لای در آب سد و در این شرایط به ناچار آب این منبع از مدار مصرف شهروندان بجنورد خارج شد.
مدیر عامل شرکت آبفای استان با اشاره به ورود سیلاب به مخزن سد شیرین دره و قطع آب از دریچه تحتانی، بیان کرد: با توجه به این شرایط، آبگیری از ایستگاه برداشت سطحی با دبی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آغاز شد. به دلیل افزایش کدورت در خط انتقال، این خط در ایستگاه یک تخلیه و عملیات شست و شو در مدت ۲۴ ساعت به انجام رسید.
به گفته عطایی ایستگاه‌ها و تصفیه خانه‌ها در مدار بهره برداری قرار دارند.
مدیرعامل آبفای استان در ادامه به نحوه مصرف آب شرب در حوزه کشاورزی و صنعت اشاره و تاکید کرد: مصرف آب شرب برای کشاورزی ممنوع است و باید آب جایگزین تعبیه شود، همچنین در حوزه صنعت نیز باید هر چه سریعتر آب پساب جایگزین آب مصرفی صنعت استان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.