صدور ۶ هزار و ۲۰۰ فقره شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ فقره شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی و قدیمی در استان صادر شده است.

محمد رحمانی با عنوان اینکه اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند، گفت: پس از این مهلت، مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ نفر معادل ۲۴ درصد استان برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا اقدام و دریافت کرده‌اند، افزود: شهرستان فاروج با ۵۲ درصد پیشتاز در دریافت شناسه یکتا و در شهرستان راز و جرگلان هم ۴۹ درصد اصناف برای دریافت شناسه یکتا اقدام کرده اند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با اعان اینکه تبدیل مجوز‌ها به شناسه یکتا منجر به تسهیل فرایند اداری و دریافت خدمات می‌شود، افزود: خدمات دولت در حال الکترونیکی شدن است و مجوز‌های کسب هم باید الکترونیکی باشد تا همه دستگاه‌ها به صورت یکپارچه به فعالان اقتصادی خدمات رسانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون باید برای دریافت خدمات مختلف شناسه یکتا داشته باشند، صاحبان مشاغل همچنین می‌توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر امکان مراجعه به اتاق اصناف شهرستان ها، از طریق موبایل یا رایانه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس www.mojavez.ir مراجعه کنند و به صورت رایگان برای مجوز‌های قدیمی خود شناسه یکتا دریافت کنند.

در خراسان شمالی ۳۰ هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند.

برچسب ها: اصناف ، شناسنامه فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.