اجرای طرح بهبود در لرستان /هنرمندان در حال پالایش هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای طرح بهبود در راستای ساماندهی و اعتبار سنجی اعضای صندوق هنر خبر داد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به سفر‌های شهرستانی ضیافت افطار که در فروردین‌ماه انجام شد، بیان کرد: با توجه به جمع بندی‌ها و تحلیل و آنالیزی که ازهنرمندان شهرستان‌ها بدست آوردیم مطالبات فراوانی داشتند ولی دغدغه و خواسته اصلی هنرمندان استان در مورد صندوق هنر و حمایت از آنان است.

وی یکی از شاخصه‌های امید آفرینی و اعتماد اجتماعی در دولت سیزدهم و وزارت ارشاد اسلامی را صندوق هنر عنوان کرد و با انتقاد از سیاست‌های گذشته در مورد هنرمندان و عضوشدن در صندوق هنر گفت: متاسفانه در گذشته عضوگیری‌های بی رویه صورت گرفته که همین امر سبب شده تا هنرمندان اصلی ما به حاشیه بروند و این امر ما را با یک چالش روبرو کرده است.

روانشاد ادامه داد: حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر کشور را مغتنم و نیکو میشماریم که این مشکلات رفع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: با استقرار تیمی از صندوق هنر در استان طی چند روز آتی همه مسائل و مشکلات در رابطه با این صندوق مورد بررسی قرار خواهد گرفت و خروجی آن از طریق روسای شهرستان‌ها به هنرمندان اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۴۲۴ نفر از فعالان فرهنگ و هنر لرستانی عضو صندوق هستند، گفت: از این تعداد ۲۰۴۵ نفر عضو فعال و ۱۳۷۹ نفر در حالت تمدید عضویت هستند. همچنین ۱۸۵۲ نفر بیمه تامین اجتماعی و ۱۱۸۷ نفر مستمری بگیر هستند.

روانشاد اضافه کرد: هنرمندان در حال پالایش برای صندوق هنر هستند و عضویت هنرمندان فعال در صندوق تمدید می‌شود که این امر سبب رسیدن هنرمندان به جایگاه اصلی خودشان و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به آنان می‌شود.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ به "جهش تولید با مشارکت مردم" گفت: مشارکت مردم فعالیت همین هنرمندان گرامی هستند که حلقه میانی جامعه را تشکیل می‌دهند، اگر خدمات هنرمندان به سمت تولید برود، شاهد تولیدات فاخر در تراز انقلاب اسلامی خواهیم بود که انتظار می‌رود با کمک و همت همکارانمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم خدماتی در شان و جایگاه هنرمندان داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم منطقه بویژه معیشت هنرمندان پیشکسوت تصریح کرد: انتظار داریم هنرمندان و پیشکسوتان استان به صورت ویژه دیده شوند و همان گونه که مقام معظم رهبری در مورد دغدغه معیشت هنرمندان فرمودند بتوانیم با حمایت وزیر ارشاد و دیگر مسئولین که هم‌گرایی خوبی با وزرات فرهنگ و ارشاد دارند شاهد رویت اثرات بخش صندوق هنر برای هنرمندان استان باشیم.

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.