شوراهای آموزش‌ و‌ پرورش، گامی در تحقق مشارکت همگانی است

سرپرست فرمانداری سراوان گفت: تشکیل شوراهای آموزش‌ و پرورش، گامی بلند در تحقق فرهنگ مشارکت همگانی است که می‌توانند با تشکیلات منسجم و با بسیج توده‌های نقش‌آفرین در توسعه شهرستان ایفا کنند.

 مجتبی شجاعی در جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش شهرستان بهره‌گیری ازمشارکت همه جانبه مردم در پیشبرد اهداف آموزش‌ و پرورش را نشانه تحقق فرهنگ مشارکت همگانی دانست.
 
وی درخصوص تشکیل شوراهای آموزش‌و‌پرورش، اظهار کرد: قانون تشکیل شوراهای آموزش‌و‌پرورش مصوب ۲۶ دی‌ماه سال۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی که از مترقی‌ترین قوانین در حوزه آموزش‌وپرورش است، گامی مهم و ماندگار درعرصه فرهنگ‌سازی و مشارکت و بهره‌گیری از خردجمعی و عدم تمرکز و تصمیم‌گیری و بهره‌مندی از امکانات محلی و منطقه‌ای و نظارت مردم و مسئولین در آموزش‌ و پرورش را فراهم آورده است.
 
سرپرست فرمانداری سراوان افزود: تشکیل شوراهای آموزش‌و‌پرورش، گامی بلند در تحقق فرهنگ مشارکت همگانی است که می‌توانند با تشکیلات منسجم و با بسیج توده‌های نقش‌آفرین، خیرین، بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی و اتخاذ سیاست اجرایی متناسب با نیازهای منطقه ای، تقویت مشارکت بین بخشی و مردمی نقشی ماندگار در توسعه شهرستان ایفا کنند.
 
شجاعی ادامه داد: بدون تردید هدف از شکل‌گیری شوراهای آموزش‌و‌پرورش مشارکت همه اقشار و ارکان تصمیم‌گیر و فرهنگ‌ساز در امر مهم تعلیم و تربیت است. هر تحول و آینده ای برای کشور باید از مسیر مهم آموزش‌و‌پرورش رقم بخورد و تا زمانی که آموزش‌و‌پرورش به‌عنوان دغدغه در ذهن، فکر و رفتار همه نخبگان، تصمیم گیران، دانشگاهیان و مردم عادی تبدیل نشود، شاهد تحول در آموزش و پرورش نخواهیم بود.
 
سرپرست فرمانداری سراوان تأکید کرد: آموزش‌ و‌ پرورش به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب به‌عنوان کانون خلق دنیای آینده و سنگ بنای فرهنگ، سیاست، اقتصاد و جامعه به شمار می‌رود.
 
شجاعی گفت: بدون تردید، رشد و توسعه نظام آموزش‌ و‌ پرورش در گرو اجرایی‌کردن اسناد بالا دستی به‌ویژه تحقق سند تحول بنیادین و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است. اگر قرار است تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و در یک کلمه «تربیت تمام ساحتی» داشته باشیم، همگان باید پای کار باشند.
 
این مقام مسئول بیان کرد: توسعه رشته‌های هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش، اجرای طرح ارتقای سلامت و بهداشت دانش‌آموزان و اجرای طرح‌های دیپلماسی مهارتی و اردوهای پیشرفت، نتیجه بهره‌مندی از امکانات، ظرفیت‌های شورای آموزش‌و‌پرورش و مشارکت سایر دستگاه‌ها در جهت رفع چالش‌ها و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش باشد.
 
شجاعی گفت: همواره در تلاش باشیم با بهره‌مندی از اسناد بالا دستی و بیانیه گام دوم انقلاب در جهت برقراری عدالت تربیتی، آموزشی و محرومیت‌زدایی با افزایش امکانات جهت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در شهرستان گام برداریم‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار