نیاز مبرم دانش بنیان‌های کرمانشاه به راه‌اندازی شهرک فناوری

رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به نیاز مبرم دانش بنیان‌های استان به راه‌اندازی شهرک فناوری، گفت : این شهرک زمینه تولید انبوه محصول توسط ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور را در استان فراهم می‌کند.

مسلم حدیدی رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در نشست مسئولان سازمان جهاد دانشگاهی با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر شهرک فناوری کرمانشاه، گفت : در حال حاضر ۷۰ درصد شرکت‌ها و واحد‌های فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری استان به مرحله تولید صنعتی و نیمه صنعتی رسیده‌اند، اما متاسفانه زیرساختی برای تولید انبوه ندارند.

وی تاکید کرد: استان زمانی از ثمرات فعالیت این شرکت‌ها بهره‌مند می‌شود که بتوانیم زمینه تولید انبوه محصول توسط آنها را فراهم کنیم و در همین راستا برای ایجاد این بستر کار، راه‌اندازی شهرک فناوری را در دستور کار قرار دادیم.

وی از اختصاص زمین ۱۲۰ هکتاری برای راه‌اندازی این پروژه خبر داد و افزود: این زمین که در محدوده چشمه سفید قرار داشته، می‌تواند ۲۰۰ فضای کارگاهی و صنعتی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و فناور قرار دهد.

حدیدی با اشاره به فازبندی این پروژه گفت: در فاز اول قادر خواهیم بود ۴۰ واحد فناور و دانش بنیان را مستقر کرده و تولید انبوه محصولات آنها را رقم بزنیم.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه کلنگ‌زنی این پروژه مهم زیرساختی را منوط به تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دانست و افزود: در دور اول سفر رییس جمهور به استان قول تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی را برای این پروژه از رییس جمهور گرفتیم و اگر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از طرف استان کمک شود، قادر خواهیم بود این پروژه را امسال کلنگ‌زنی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از کار‌های زیرساختی از جمله ایجاد راه و آب و فاضلاب آن انجام شده و با اختصاص این اعتبار کار با سرعت بیشتری پیش رفته و زمینه برای فعالیت و حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور در شهرک فراهم می‌شود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: مزیت این پروژه این است که ما فقط زیرساخت‌ها (آب، راه، برق و ...) را فراهم کرده و ساخت کارگاه‌ها، سوله‌ها و... با خود شرکت‌ها است، بنابراین با فعالیت همه شرکت‌ها ظرف مدت کوتاهی این شهرک راه‌اندازی می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.