افزایش ۱۳۰ شرکت دانش بنیان

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به هدف گذاری کرمانشاه برای افزایش ۱۳۰ شرکت دانش بنیان، گفت : ظرفیت دانش بنیان‌های کرمانشاه امیدوار کننده است.

سیامک آزادیرییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در آئین تجلیل از برگزیدگان رویداد بین المللی این و تکس ۲۰۲۴ و جشنواره شیخ بهایی که در برج فاپری استان کرمانشاه برگزار شد، گفت : در برنامه‌ریزی امسال مسیر حرکت پارک‌ها از عرضه محور بودن به سمت تقاضا محور بودن است که در این مسیر جذب ایده‌هایی که تقاضای بیشتری دارند در دستور کار و برنامه امسال گنجیده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در حوزه فناوری و دانش بنیان‌ها ظرفیت بالایی دارد بنابراین نیازمند جذب منابع بیشتری نیز خواهیم چرا که این مجموعه همواره با مجموع فعالیت‌های خود به دنبال رفع چالش‌ها و حل مسائل و مشکلات استان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: نیاز جدی امروز مجموعه پارک علم و فناوری رفع مسائل و چالش‌های خود است تا بتواند با نگاهی هوشمندانه راهکار‌های درست در کوتاه‌ترین زمان برای حل مشکلات استان اقدام کند.

به توجه کارگروه مصوبات شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه به منابع و بودجه برای دانش بنیان‌ها اشاره و تصریح کرد: بر اساس نگاه ویژه‌ای که این کارگروه به شرکت‌های دانش بنیان‌های استان داشتند منابعی لحاظ شده که به دلیل ظرفیت‌های خوبی که در این زمینه وجود دارد باید صرف زیر ساخت‌ها و نیاز‌های شرکت‌ها متناسب با قابلیت‌ها شود.

آزادی با بیان اینکه برای رقم زدن پیشرفت‌های بیشتر نیازمند ورود به حوزه‌های مختلف هستیم، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه ریزی‌های استان به منظور حمایت بیشتر از دانش بنیان‌ها اطلاع از دستگاه‌های استانی است که مشتری محصولات این شرکت‌ها است که بدانیم از چه محصولی و با چه ظرفیتی می‌توانند استفاده کنند.

وی به اهمیت شبکه سازی و همراهی همه جانبه برای ترسیم یک مسیر موفقیت اشاره و عنوان کرد: اقتصاد دانش بنیان ما در استان کرمانشاه از مسائل مهمی است که باید هر روز بزرگ‌تر شود و لازمه گسترش آن حضور جمعیت بیشتر و توسعه این گستره است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ادامه داد: پذیرش یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان کرمانشاه در بازار بورس در سال جاری یکی از اتفاقات خوب برای پارک علم و فناوری استان است که این موفقیت نشان دهنده توسعه هدفمند و فناورانه است.

آزادی از وجود ۹۴ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اگرچه کیفیت مهمتر از کمیت و تعداد و افزایش شرکت‌ها از اولویت‌های نخست نیست، اما به منظور توسعه و استفاده از ظرفیت‌ها امسال هدف گذاری ما برای ایجاد ۱۳۰ شرکت دانش بنیان خواهد بود که در راستای ارتقا استان حرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های امسال پارک علم و فناوری استان کرمانشاه حضور و استفاده از ظرفیت‌های موجود متناسب با ظرفیت‌های استان کرمانشاه است که بر حسب این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف قرار است گام‌های بزرگی برداشته شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ترسیم مسیر یکپارچه برای دستگاه‌های استان را صل استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان‌ها دانست و تاکید کرد: با این وجود یکی از خلاء‌های بزرگ موجود در استان در فضای دانشجویی مسئله اشتغال زایی است که نیازمند رفع موانع و کنار هم قرار دادن اجزا مؤثر بر این خوزه است.

آزادی بیان کرد: اشتغال دانش آموختگان موضوع اصلی حال حاضر استان کرمانشاه است که به شرط برنامه‌ریزی بر روی نهاد‌های تأثیرگذار مسئله‌ای قابل حل بود و در این راستا با عزم جدی در سطح استان اتفاقاتی در حال رخ دادن است که در حال تبدیل شدن به برنامه است که در این مسیر علاوه بر برنامه و عملکرد متخصصین و کارشناسان به ویژه بخش‌های خصوصی باید نقش آفرینی جدی داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.