احمدلو مطرح کرد؛

۵۳ هزار مادر روستایی و عشایر مشمول طرح بیمه رایگان هستند

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: بیش از ۵۳ هزار مادر روستایی و عشایر تحت پوشش، مشمول طرح بیمه رایگان زنان دارای سه فرزند روستایی و عشایر هستند.

مجتبی احمدلو مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: بیش از ۵۳ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد مشمول طرح بیمه رایگان زنان دارای سه فرزند روستایی و عشایر هستند.

وی با استناد به ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: طبق قانون مذکور دولت مکلف شد در راستای اجرای بند «ب» ماده ۱۰۳ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، حداکثر ۶ ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر اقدام کند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد ادامه داد: بر اساس بند الف قانون، در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری مقرر است ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت و مطابق بند ب نیز با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده شود.

وی یادآور شد: تاکنون ۵۳ هزار و ۱۳ نفر از مادران روستایی و عشایر تحت پوشش کمیته امداد مشمول که دارای سه فرزند باشند به صندوق روستاییان معرفی شدند و طبق قانون باید با اولویت در صندوق بیمه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
موسوی مطرح کرد؛
۸ میلیون نفر از جمعیت کشور بیمه نشده‌اند
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: بر اساس تخمین‌های آماری حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت کشور بیمه نشده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۰۹:۱۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر هزینه را که در بیمارستان امام زمان بابت عمل همسرم پرداخت کردم متأسفانه از بهمن ماه سال 1402 تاکنون نمی دهد چرا؟ می گوید بیمارستان دولتی است و این در حالی است که بیمارستان امام زمان اسلامشهر خصوصی است و نه دولتی

بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
همش خالی بندی ودروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
هیچ عبادتی بالاترازخدمت به محرومین نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اجرکم عندالله چراهمه رامشمول نمی کنید؟!!!!
آخرین اخبار