۶۰۰ هزار نفر از جمعیت زنجان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هم اکنون ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت این استان معادل ۵۳ درصد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که خدمات متعددی به آنان ارائه می‌شود.

محمود عزیزخانی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت زنجان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند گفت: بر این اساس تعداد بیمه شدگان اصلی این اداره کل حدود ۲۱۰ هزار نفر و با احتساب افراد تبعی، ۴۹۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی شمار مستمری بگیران تامین اجتماعی استان را ۵۲ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: با احتساب بیمه شدگان تبعی، این تعداد ۱۱۰ هزار نفر را در بر می گیرد.

عزیزخانی ادامه داد: تامین اجتماعی به‌عنوان یک سازمان اجتماعی و اقتصادی بزرگ، در عرصه‌های بیمه اجتماعی، خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم و نیز حوزه اقتصادی فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: در حوزه درمانی، این سازمان دومین تولیدکننده خدمات درمانی و اولین و بزرگترین خریدار خدمات سلامت در کشور است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: درمان تامین‌ اجتماعی به ویژه بخش درمان مستقیم و ملکی سازمان که خدمات آن برای بیمه‌شدگان رایگان است، به‌عنوان سدی در برابر هزینه‌های کمرشکن سلامت برای افراد تحت پوشش به‌ویژه برای بازنشستگان و حداقل‌بگیرها عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه این اداره کل، در شاخه بیمه ای و درمانی نیز با تمام قدرت و با هفت شعبه دائمی در بحث بیمه ای خدمت رسانی می کند، خاطرنشان کرد: یک شعبه اقماری، چهار کارگزاری اصلی و در بخش درمان نیز ۲ بیمارستان و پنج درمانگاه خدمات مورد نیاز را به گروه‌های هدف ارائه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.