۶۴۰۰ واحد در شهر قم در حال نوسازی است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از وجود ۳۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری در قم خبر داد و گفت در حال حاضر ۶۴۰۰ واحد در بافت فرسوده در دست نوسازی است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه حدود ۳۷۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و حدود ۱۲۰ هزار بنای ناپایدار در قم داریم گفت: در سفر رئیس جمهور به استان قم مجموعه واحد‌هایی که توسط مردم و با حمایت دولت و شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری و بافت فرسوده به بهره‌برداری رسید بیش از ۱۵۰۰ واحد بود که بیشترین حجم افتتاح‌ها را به خود اختصاص داد.

محمد آیینی افزود: در مجموع بیش از ۶۴۰۰ واحد در قم در دست نوسازی است که در استان قم تمرکز بیشتر بر روی شهر قم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: از کسانی که در این ۳۷۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند می‌خواهیم هرچه سریعتر به فکر نوسازی واحد‌های خود باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از وجود برخی مشوق‌ها که با حمایت دولت و شهرداری در اختیار افرادی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند خبر داد و گفت: دریافت پروانه با ۵۰ درصد تخفیف، استفاده از تسهیلات مختلف نهضت ملی مسکن، ساخت یک طبقه تشویقی، استفاده از تسهیلات ویژه در خصوص پارکینگ و یک درب اضافه از جنله بسته تشویقی ویژه مالکان ساکن در بافت فرسوده است.

آیینی در ادامه با اشاره به طرح فاز ۵ عمار یاسر و بهره‌برداری از آن گفت: شرکت بازآفرینی شهری در این خصوص بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان زمین برای تهاتر با املاک در اختیار شهرداری قرار داد و با همکاری شهرداری قم این فاز به مرحله بهره‌برداری رسید. 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: در بافت پیرامون امامزاده موسی مبرقع (ع) هم بیش از ۶۳ پلاک توسط مجموعه باز آفرینی شهری به ارزش ۴۴۰ میلیارد تومان آزادسازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار