کاهش ۶ درصدی مصرف سوخت سی ان جی در همدان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان کاهش ۶ درصدی مصرف سوخت سی ان جی در همدان خبر داد.

امین روستایی گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۶۶ میلیون متر مکعب سوخت گاز طبیعی فشرده در جایگاه‌های سی ان جی استان توسط خودرو‌ها استفاده شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او گفت: سال گذشته با مصرف این میزان سوخت پاک در بخش حمل و نقل، نزدیک به ۱۶۱ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: آمار و اعداد مصرفی سوخت پاک در ۲ سال اخیر، نشان از کاهش مصرف سی. ان. جی دارد که دلیل آن ناشی از پایین بودن نرخ بنزین است.

روستایی گفت: تلاش دولتمردان خدمت‌گزار سیزدهم بر تامین پایدار سوخت و حفظ نرخ اول و دوم یارانه‌ای بنزین با قیمت یک هزار و ۵۰۰ و سه هزار تومان در راستای کمک به اقتصاد و معیشت خانوار‌ها است.

او گفت: هم اکنون از ۲۶۴ نازل عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در ۴۸ جایگاه عرضه منطقه، ۲۳۶ نازل فعال و باقی آن در حالت رزرو و آماده به کار هستند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: در حال حاضر در ۴۸ جایگاه منطقه همدان سوخت گاز طبیعی فشرده عرضه می‌شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره (سی ان جی) و ۲۲ جایگاه ۲ منظوره (فرآورده مایع و سی ان جی) است.

روستایی گفت: طرح گازسوزکردن رایگان خودرو‌های عمومی و خودرو‌های اینترنتی و آژانس با استفاده از تسهیلات رایگان وزارت نفت می‌تواند در ترویج و گسترش استفاده از سوخت سی ان جی و مزایای زیست محیطی اثر مهمی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.