پی گیری شهروند خبرنگار؛

پرداخت مطالبات گندم کاران جنوب کرمان در اختیار غله نیست

رئیس غله استان کرمان پرداخت مطالبات گندم کاران جنوب استان کرمان را منوط به دستور صادر شده ازسازمان برنامه و بودجه کشور دانست.

داریوش ماهر درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان کرمان اظهار کرد: ما و نمایندگان غله در استان تنها اطلاعات گندم کاران استان را در سامانه مرتبط که به بانک کشاورزی متصل است ثبت می‌کنیم و درخصوص پرداخت اختیار نداریم.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه با اولویت ثبت اطلاعات گندم کاران کشور، این مطالبات را به حساب کشاورز منتقل می‌کند و عملا هیچ واسطه‌ای بین بانک و کشاورز نیست.

ماهر تصریح کرد: تنها امروز مبلغ جزئی در یکی از استان‌ها به کشاورزانی که اطلاعات شان را ثبت کرده اند واریز شده است و پرداخت ها باید با دستور معاونین رئیس جمهور ویا آقای مخبر انجام شود.

احمد احمدپور رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز با اشاره به تحویل ۱۵۰ هزار تن گندم از ابتدای فروردین ماه تاکنون به اداره غله استان، گفت: برداشت گندم همچنان در جنوب استان ادامه دارد و مطالبات گندم کاران نیز در اختیارجهاد کشاورزی نیست و ما تا مرحله برداشت با کشاورز ارتباط داریم.

وی تصریح کرد: روزگذشته در وبیناری که با وزارتخانه داشتیم ازپرداخت قسط اول مطالبات گندم کاران امروز یا فردا خبر دادند.

احمدپور بیان کرد: ما نیز علی رغم اینکه در خصوص پیگیری مطالبات مسئولیتی نداریم این مساله را دنبال می‌کنیم تا کشاورزان سریع‌تر به حق خودشان برسند.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان فصل برداشت گندم را دوماه ذکر کرد و گفت: درمناطق قلعه گنج و جنوب استان برداشت انجام شده، اما منطقه‌ای مانند جیرفت هنوز برداشت گندم انجام نشده است.

برچسب ها: غله ، گندم کاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.