استاندار قزوین:

جرایم تخلفات رانندگی بازدارنده نیست

استاندار قزوین گفت: هزینه جرایم رانندگی برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی بازدارنده نبوده و بایستی این میزان افزایش پیدا کند.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در همایش کاهش تصادفات با مشارکت مردمی که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: موضوع کاهش تلفات رانندگی یکی از موضوعات قابل توجهی است که چندین متغیر از جمله راه، جرایم و رعایت مقررات در این زمینه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این رابطه و در حوزه راه، اقدامات قابل توجهی در زیرساخت بزرگراه و آزادراه‌های استان قزوین به انجام رسیده، اما کیفیت خودرو‌های تولیدی در حوادث و تلفات رانندگی همچنان تاثیرگذار است.

این مسئول افزود: یکی از موضوعات مهم دیگر رعایت فاصله طولی از سوی رانندگان در جاده‌ها است که این موضوع توسط سامانه پلیس راه در قزوین به تمامی خودور‌هایی که وارد استان می‌شوند، پیامک رعایت فاصله طولی ارسال می‌شود تا رانندگان این مساله را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

اعلایی، قزوین را یکی از استان‌های پرتردد کشور دانست و اضافه کرد: آمار‌ها همچنان بیانگر این موضوع است که حدود ۲۵ درصد تردد‌های سطح کشور از مسیر‌های ارتباطی این استان صورت می‌پذیرد و این موضوع بیانگر آن است که رفع نقاط حادثه خیز باید در دستور کار جدی ما قرار بگیرد.

استاندار قزوین بیان کرد: سازمان راهداری با همکاری پلیس راه و مجموعه مدیریتی استان بعضی از دسترسی‌های غیرمجاز به آزادراه‌ها را مسدود کرده چرا که منافع عمومی و ملی به خواست یک واحد تولیدی برای ما ارجعیت دارد و انجام اینگونه اقدام نیز از تلفات انسانی جلوگیری به عمل می‌آورد.

این مسئول، یکی از اولویت‌های مهم و اساسی استان در حوزه اعتبارات عمرانی را مربوط به حوزه راهداری دانست و گفت: متاسفانه قزوین با وجود ظرفیت‌های اقتصادی خود، در حوزه راه نابرخوردار است که در این خصوص اعتباراتی از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده تا مناسب سازی‌های بیشتری صورت گیرد.

استاندار قزوین گفت: امیدواریم با فاصله گرفتن از شعار و رو آوردن به عملگرایی در جهت مدیریت حوادث رانندگی تلاش کنیم تا اثرگذاری بهتری داشته باشیم.

در پایان این مراسم از رضا محرابی و محرم یوسفلی که باعث نجات جان هموطنان خود شدند و همچنین از مسئولان راهداری و گروه جهادی استان تقدیر و تشکر به عمل آمد و تفاهم نامه‌ای نیز بین دستگاه‌های مختلف اجرایی استان مبنی بر توجه ویژه به موضوع حوادث رانندگی امضا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.