در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روایت دغدغه‌های مادرانه در مستند رادیویی

نامزد دریافت جایزه جشنواره پژواک گفت: مستند رادیویی «من یک مادر هستم» روایتگر دغدغه‌های مادرانی است که در جستجوی هویت خودشان هستند.

 زهره سربازی با اثر «من یک مادر هستم» از رادیو ایران نامزد بخش اصلی سومین جشنواره پژواک شده است. اهدای جوایز این بخش در روز اختتامیه خواهد بود که ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود. وی در توضیح این اثر گفت: مستند «من یک مادر هستم»، درباره دغدغه مادرانی است که به دنبال هویت خودشان هستند. آنها برخی مواقع به این موضوع فکر می‌کنند که اگر بخواهند جایی خودشان را معرفی کنند، چیزی برای گفتن ندارند و خجالت زده هستند. یا بعضی از این مادران در مقابل زنان شاغل و فعال جامعه احساس ضعف می‌کنند.

سربازی که در جشنواره‌های معاونت صدا چندین بار برگزیده شده، جوایز خود را مدیون آموزش‌هایی دانست که در باشگاه رادیو جوان طی کرده بود. وی بیان کرد: این باشگاه به مدیریت مهندس احمدپور بنا شده بود و اساتید برجسته رادیو همچون استاد شهریار کرمی، مهدی زریباف، غلامرضا بحیرایی، موسوی جزایری، حمیدرضا افتخاری، زهرا صفاییان مجید حسینی، حمید قاسمی، جزینی، سعید معدنکن، عباس رجب سلمانی و... در این باشگاه آموزش می‌دادند.

سربازی ادامه داد: ده سال قبل، حمیدرضا افتخاری که دبیر جشنواره مردمی به نام «جوانه» بود از برگزیدگان دعوت کرد تا در باشگاه رادیویی جوان به صورت رایگان دوره‌های مختلف مشاغل رادیو را طی کنند. حضور در این باشگاه برای من و دیگر دوستان خیلی کاربردی بود. دانش آموخته‌های این باشگاه در جشنواره‌هایی که از سوی معاونت صدا برگزار می‌شود، معمولا جزو برگزیدگان هستند. در این باره می‌توان به متین السادات فیروزی، احسان زارع، زهرا قائدی، محمدکیانی، مینا نیکانیک، انسیه شمس اللهی، شاهمرادی، محمد حسین خسروجردی و... اشاره کرد.

این برنامه ساز توانمندی خودش و دیگر همکارانش در رادیو را مدیون باشگاه رادیویی جوان بر شمرد و گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا برگزیدگان جشنواره در بخش مردمی آموزش ببینند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار