عابران و راکبان موتورسیکلت بیشترین متوفیان حوادث رانندگی

رییس کمیته فرهنگ ایمنی حمل و نقل پلیس راهور فراجا گفت: عابران و موتورسواران بیشترین متوفیان سوانح رانندگی هستند و آمار آن در استان‌ها بین ۲۵ تا ۳۵ درصد است.

اسماعیلی رییس کمیته فرهنگ ایمنی حمل و نقل پلیس راهور فراجا در همایش کاهش تصادفات با مشارکت مردم در قزوین گفت: در هر تصادف سه عامل انسان، راه و محیط هر به نسبت‌هایی سهم دارد.

وی اضافه کرد: پیامد‌های ناشی از آمار بالای فوتی ها، تبعات و اثرات مهمی در سه حوزه سلامت، اجتماعی و اقتصادی دارد.

رییس کمیته فرهنگ ایمنی حمل و نقل پلیس راهور فراجا، نقش آموزش، تبلیغات‌محیطی و رسانه، آموزش و پرورش را در کاهش تصادفات موثر دانست.

وی گفت: بسیاری از کشور‌های توسعه یافته سال‌ها پیش استفاده از کمربند ایمنی، کلاه ایمنی و صندلی کودک را نهادینه کردند و این موضوع در کاهش آمار فوتی‌ها به طور چشمگیری تاثیر گذاشت.

بخارایی رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور هم برای کاهش تصادفات پیشنهاد داد تا هیئت امنای ایمنی در کشور راه اندازی و جوانان عضو آن شوند.

وی افزود: برای عضویت جوانان می‌توان از طریق برگزاری همایش ها، میزگرد‌ها و بسیج اقدام کرد.

بخارایی گفت: همچنین می‌توان انجمن ایمنی مردم نهاد را تشکیل داد.

وی افزود: تبلیغات مناسب از طریق صدا و سیما بیشترین تاثیر را در کاهش تصادفات دارد.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور گفت: همچنین می‌توان جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای را برگزار و رانندگان برتر را معرفی کرد.

ولایتمدار نماینده منتخب قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: متاسفانه ایمنی خودرو‌ها متناسب با سرعت خودرو‌ها رشد نمی‌کند.

وی افزود: در دور جدید مجلس تاسیس نهاد راهبرپیگیری می‌شود.

ولایتمدار گفت: برای کاهش تصادفات رانندگی باید به موضوعاتی، چون افزایش جرایم رانندگی، اصلاح نقاط حادثه خیز، کیفیت ایمنی خودرو‌ها توجه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.