اولین کارگاه آموزشی تیمیاران المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ برگزار شد

اولین کارگاه کمیته‌های اجرایی و تیمیاران پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور حدود ۱۵۰ دانشجو و مسئولین کمیته‌های این رویداد برگزار شد.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان،رئیس کمیته برگزاری المپیاد در این مراسم با اشاره به تاثیر حضور دانش‌آموزان نخبه در کشور ایران گفت:  افراد حاضر در این رویداد بین‌المللی، دانش‌آموزان برجسته کشور‌های خود هستند و در آینده تاثیرگذارترین افراد در حوزه‌های علمی محسوب می‌شوند و حضور دانشجویان در این رویداد باعث تقویت ارتباطات آنها با این افراد می‌شود.

محمود بهمن‌آبادی افزود: پیشینه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل برمی‌گردد که اولین دوره آن در کشور لهستان با حضور ۵ تیم برگزار شد، که تیم‌های ایرانی تقریبا از ۳۶ سال پیش در المپیاد حضور دارند و از بدو ورود، مدال‌های خوبی کسب کرده‌اند.

رئیس کمیته برگزاری تصریح کرد: دانش‌آموزان ایرانی در دوره‌های حضور خود افتخارات زیادی ازجمله مقام برنده ویژه و نفر اول بخش تئوری کسب کرده‌اند و ایران جزو کشور‌های برتر المپیاد محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: به دلیل برگزاری بسیار خوبی که در سال ۲۰۰۷ در ایران اتفاق افتاد، تصمیم بر برگزاری مجدد در اینجا گرفته شد و پس از بررسی مکان‌های مختلف، دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل پتانسیل‌ها و فضای متفاوت انتخاب شد.

بهمن‌آبادی با تشکر از حمایت دانشگاه شهید رجایی و استقبال دانشگاه صنعتی اصفهان برای میزبانی رویداد گفت: بیش از  ۱۰۰ نفر در اینجا و بالغ بر ۵۰ نفر در تهران مشغول بوده و هستند تا این رویداد مهم و حیاتی به بینظیرترین شکل برگزار شود. حدود ۱۵۰ دانشجو در کمیته تیمیاران المپیاد فعالیت می‌کنند

معاون دانشجویی دانشگاه و دبیر کل المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ در این مراسم گفت: اگر دانشجویان و سایر تلاشگران در دانشگاه صنعتی به همراهی ما نمی‌آمدند، احتمالا در برگزاری این رویداد دچار مشکل بودیم و امیدواریم درنهایت رویدادی درخور برگزار شود.

 مجتبی بابایی  افزود: کمیته برگزاری پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک از بیش از ۲سال پیش درگیر برنامه‌ریزی بوده‌اند.

دبیر کل المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ در ارتباط با انتخاب دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان برگزارکننده عنوان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل پتانسیل‌هایی که دارد، برای این امر انتخاب شد و ما به همراه کمیته برگزاری و دانشگاه شهید رجایی تمام تلاش خود را برای پیشبرد برنامه‌ها داشتیم که ماحصل آن، برگزاری این کارگاه است.

او اضافه کرد: حدود ۶۰۰ نفر از دانشجویان از گروه‌های مختلف برای فعالیت در کمیته تیمیاری انتخاب شدند که پس از انجام مصاحبه و بررسی‌های لازم، حدود ۱۵۰ نفر انتخاب شدند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.