ساختمان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان که آذر سال گذشته دچار آتش‌سوزی شده بود، پس از حدود یک سال بازگشایی شد.

 رییس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته پس از حادثه آتش سوزی، ساختمان این دانشکده بر اساس حکم قضایی پُلمب شد که تا اواخر اسفند ۱۴۰۱ ادامه داشت و در این مدت کارکنان دانشکده به ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه منتقل شدند و کلاس‌های درس آن‌ها در مجتمع خوارزمی دانشگاه برپا شد.


محمد دیناری با اشاره به ایجاد اختلال در فعالیت پژوهشی دانشجویان دانشکده شیمی در یک سال گذشته افزود: بطورکلی۲ نوع فعالیت پژوهشی شامل نظری (تئوری) و آزمایشگاهی (تجربی) داشتیم که برخی از دانشجویان که کار‌های پژوهشی آن‌ها تئوری بود توانستند کار خود را پیش ببرند، اما فعالیت دانشجویانی که پژوهش‌های آن‌ها بصورت آزمایشگاهی بود، در این مدت متوقف شد.


او گفت: با بیان اینکه پُلمب ساختمان این دانشکده از اواخر اسفند پارسال رفع شد، خاطرنشان کرد: پس از آن عملیات آواربرداری و بازسازی دانشکده آغاز شد که با توجه به شدت دودگرفتگی و انتشار بوی نامطلوب مواد شیمیایی زمانبر بود.


دیناری با اشاره به اینکه بازسازی آزمایشگاه‌ها و فضای کاربردی دانشکده شیمی با وجود محدودیت مالی تاکنون پیش رفته است، افزود: هنوز تا بازسازی و تجهیز کامل ساختمان دانشکده فاصله وجود دارد، اما فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با رعایت شرایط ایمنی در آن از سر گرفته شد.


۲۰ درصد از امور آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان در دانشکده شیمی انجام می‌شود.


شامگاه ۱۹ آذر پارسال بر اثر حادثه آتش‌سوزی در یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، یک نفر جان باخت و یک نفر دیگر مصدوم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار