جزئیات افزایش مستمری و کمک‌های جانبی پرداختی بازنشستگان تأمین اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی جزئیات افزایش مستمری و کمک‌های جانبی پرداختی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را اعلام کرد.

براساس بخشنامه صادره از سوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی و تصمیمات شورای عالی کار و تصویبنامه هیئت وزیران؛ از اول فروردین ۱۴۰۳ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تأمین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان ۳۵ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل، به میزان ۲۲ درصد مستمری پایان اسفند ماه سال گذشته به همراه مبلغ ثابت ۶۹۰ هزار و ۷۸ تومان افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش، در این بخشنامه حداقل میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول اجرای ماده ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی از ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ماهانه ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال تعیین شده که متناسب با شرایط هر یک از مستمری‌بگیران، برخی مزایای جنبی نیز به این رقم افزوده می‌شود.

در این بخشنامه کمک‌های جنبی قابل پرداخت به مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی شامل حق سنوات، کمک هزینه عائله‌مندی، کمک هزینه اولاد و کمک هزینه همسر متکفل فرزند، کمک هزینه مسکن و کمک به تأمین معیشت مستمری‌بگیران تعیین شده است. به‌موجب این بخشنامه، حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشستگان و مستمری‌بگیران (سوابق اصلی و ارفاقی) در سال ۱۴۰۳ به میزان ۵ هزار ریال به ازای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش، میزان کمک‌هزینه عائله‌مندی مستمری‌بگیران دارای حداکثر ۲ فرزند ۱۴ میلیون و ۴۱۰۰ ریال، مبلغ کمک هزینه عائله‌مندی مستمری‌بگیران دارای ۳ فرزند و بیشتر ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال، میزان کمک هزینه اولاد تا ۲ فرزند ۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۲۰ ریال و برای فرزند سوم و بیشتر ۱۱ میلیون و ۱۷۴ و ۳۰۶ ریال، مبلغ کمک هزینه همسر متکفل فرزند پرونده‌های بازماندگان دارای حداکثر ۲ فرزند ۱۴ میلیون و ۴۱۰۰ ریال و مبلغ کمک هزینه همسر متکفل فرزند پرونده‌های بازماندگان دارای ۳ فرزند و بیشتر ۱۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۳۰ ریال تعیین شده است.

این گزارش حاکی است میزان کمک‌هزینه مسکن قابل پرداخت به مستمری‌بگیران نیز به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و میزان ریالی کمک به تأمین معیشت مستمری‌بگیران نیز به ازای هر پرونده مبلغ ۴ میلیون ریال تعیین شده است.

گفتنی است، پرداخت مستمری اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی از چند روز پیش آغاز شده است و حقوق این ماه آنان بر مبنای افزایش‌های موضوع این بخشنامه در حال پرداخت است. سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان نیز در خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

برچسب ها: تامین اجتماعی ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
طبق دستورالعمل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار بود مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 20 هرماه واریز شود اما مستمری مددجویان کمیته امداد به موقع پرداخت شده است ولی متأسفانه باگذشت 2روز از 20اردیبهشت هنوز مستمری مددجویان بهزیستی واریز نشده است لطفا پیگیری کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عطا دهقانی
۲۲:۱۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با سلام و احترام
آیا سزاوار هست که بنده با گروه18 و طبقه 14 با احتساب 5سال بعد از بازنشستگی که همچنان مشغول کارم حقوقم به اندازه یک نیروی جدید 10 سال خدمت باشد این چه معیاری که جز خیانت به مردم و ما بازنشتگان ثمری نداشته حقوق بنده 13.50م بوده و یک خانه مسکونی 200 الی 300ملیون بوده و یه دفعه و یک شبه به 3 الی 5 میلیارد افزایش یافت و حقوق بنده به 14.500یا 15م رسید این چه مدیریتی در این مملکت هست بنده فرهنگی بازشسته هم اکنون دچار بیماری هستم ولی بیمه تکمیلی نداریم چون آموزش و پرورش وقت و هم اکنون سازمان بازنشستگی کشوری سهم خودشون به بیمه تکمیلی را پرداخت نمیکنند و ماها در این نابسامانی و خیانت ها و جنایت های مالی و رانتی درمانده ایم آقایان اگر نمیتوانند رها کنند این مملکت را پدر جد ماها را درآوردید و هنوز بعد از 6 سال بازنشستگی مخلصانه و دلسوزانه به کار آموزش می پردازیم بسه دیگگه این نابسمانی های مدیریتی چون نظام رتبه بندی را شامل بازنشستگان فرهنگی نمیکنید مگر ما آدم نیستیم زندگی نداریم این خیانت ها و کوتاهی ها باید در تاریخ ثبت گردد/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
نفرمائید سازمان تامین اجتماعی/ بفرمائید شعبه 2 کمیته امداد امام ره /بفرمائید سازمان ضد رفاه اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئولان چه دولتی و چه مجلسی ظاهرا نماینده قشر کارمند و نظامی و در مجموع استخدامی های خودشان هستند و قشر مغاره دار و مشاعل ازاد چه جایگاهی ندارند از جون همه ملت پول و مالیات می گیرند تا هزینه کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری و معلمان رو زیاد کنند و فقط این قشر رو راضی نگه دارند. این کار بی عدالتی است و باعث شده تبعیض و فاصله اجتماعی بوجو بیاید. اخه چرا اینکارها رو می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
همسان‌سازی مستمری بگیران چیشد پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
و اما زنان بازنشسته به میزان ۳۵ درصد و حتی ۲۲ درصد هم افزایش پیدا نکرده ، انگاری زنان بازنشسته استحقاق افزایش حقوق ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام درزمینه احکام رتبه بتدی آموزگاران بازنشسته اول مهر ۱۴۰۰ نیز درحکم بازنشستگی آنان نیز رسیدگی شود تا از آن بهر ه مند شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
درمورد متناسب سازی حقوق کارکنان بازنشسته هم رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
همسان سازی چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی زحمت کشیدید خدا قوت
حداقل حقوق ۷ میلیون???
آخرین اخبار