طرد ۳ هزار تبعه غیر مجاز از قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین از طرد ۳ هزار تبعه غیر مجاز از استان خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: سه هزار اتباع غیر مجاز سال گذشته در راستای ساماندهی اتباع خارجی از استان خارج شدند.

عباس کاظمی روز شنبه در نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان قزوین تصریح کرد: در یک سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف، اقدامات موثری در حوزه ساماندهی اتباع خارجی صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها با تکیه بر قوانین تلاش خود را به کار بگیرند تا زمینه حضور اتباع غیر مجاز در سطح استان از بین برود، امیدواریم با طرد و بازگشت این اتباع دیگر شاهد حضور اتباع خارجی غیرمجاز در استان نباشیم.

کاظمی با بیان اینکه استفاده از اتباع خارجی غیرمجاز در مشاغل توسط کارفرمایان تخلف بوده و جرایم قضایی و مالی به همراه دارد، ادامه داد: مهاجران دارای مدارک معتبر اقامتی و پروانه قانونی اشتغال نیز تنها در مشاغل تعریف شده مجاز به فعالیت بپردازند و در غیر اینصورت با افراد خاطی به شدت برخورد خواهد شد.

معاون استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت کشاورزی استان بیان کرد: اجاره زمین‌های کشاورزی به اتباع خارجی ممنوع بوده و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد، همچنین انعقاد اجاره‌نامه منازل مسکونی در مناطق مجاز فقط با اخذ مجوز از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین امکان پذیر است.

کاظمی یادآور شد: از هم‌استانی‌های قزوینی می‌خواهیم که از در اختیار قرار دادن سیم کارت، کارت‌های بانکی، خرید و فروش انواع وسایل نقلیه بدون اخذ مجوز و فروش منازل مسکونی به اتباع خارجی غیرمجاز پرهیز کنند، چرا که این موضوع ممکن است تبعات جبران ناپذیری برای آنان داشته باشد.

گفتنی است، در این نشست خسرو طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین گزارشی از وضعیت اتباع غیرمجاز در استان ارایه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.