بذر گل وارداتی در ساری امحا شد

۶۰ گرم محموله بذر گل وارداتی در شهرستان ساری امحا شد.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: ۶۰ گرم بذر گل وارداتی که بدون گواهی بهداشتی از کشور انگلستان وارد شد، امحا شد.

او با اشاره به اینکه هر محصول کشاورزی وارداتی، ظرفیت انتقال آفات و بیماری‌ها را دارد، افزود: با جلوگیری از ورود آفات، بیماری‌های قرنطینه‌ای و پرهیز از خطرات آگروتروریستی برای مصرف کنندگان از پوشش گیاهی داخلی حفاظت و نگهداری می‌شود.

علوی گفت: بر اساس ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفظ نباتات برای وارد کردن بذر، پیاز، قلمه، پیوند، ریشه، میوه، نهال و تخم نباتات و هر گونه نبات و قسمت‌های نباتی به کشور باید مجوز لازم از سازمان حفظ نباتات دریافت شود و محصولاتی که فاقد اسناد بهداشت گیاهی باشند، مرجوع و چنانچه وارد کننده نتواند محموله را مرجوع کند، امحا می‌شوند.

او افزود: اعمال ضوابط قرنطینه گیاهی در ایستگاه‌های قرنطینه‌ای انجام می‌شود و در صورت نبود آلودگی و کامل بودن مدارک گواهی بهداشت گیاهی، محصولات کشاورزی وارد و یا ترانزیت می‌شوند.

علوی با تاکید بر اینکه نظارت کامل بر کنترل همه جانبه واردات محصولات کشاورزی انجام می‌شود تا این محصولات، سالم و با داشتن گواهی بهداشت به دست مصرف‌کنندگان برسند، گفت: کشاورزان نسبت به اینگونه فعالیت‌های غیرمجاز حساس باشند و به واحد بازرسی این مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.