۳ کیلوگرم پیاز گل وارداتی بدون گواهی بهداشتی در شهرستان ساری معدوم شد.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: ۳ کیلوگرم پیاز گل وارداتی که بدون گواهی بهداشتی از کشور هلند وارد شده بود در این شهرستان امحا شد.

او افزود:بر اساس ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفظ نباتات، وارد کردن بذر، پیاز، قلمه، پیوند، ریشه، میوه، نهال و تخم نباتات و به طور کلی هر گونه نبات و قسمت‌های نباتی به کشور مستلزم دریافت مجوز از سازمان حفظ نباتات است و محصولاتی که آلوده و یا به لحاظ اسناد بهداشت گیاهی دارای نقص باشند در درجه نخست، مرجوع و چنانچه وارد کننده نتواند محموله را مرجوع کند، امحا می‌شوند.

علوی با اشاره به اینکه هر محصول کشاورزی وارداتی، ظرفیت انتقال آفات و بیماری‌ها را دارد، گفت: با جلوگیری از ورود آفات، بیماری‌های قرنطینه‌ای و خطرات آگروتروریستی برای مصرف کنندگان کنترل و از پوشش گیاهی نیز حراست می‌شود.

او افزود: این مدیریت، نظارت کامل بر کنترل همه جانبه واردات محصولات کشاورزی دارد تا این محصولات سالم و با داشتن گواهی بهداشت به دست مصرف‌کنندگان برسند.

علوی گفت: اعمال ضوابط قرنطینه گیاهی در ایستگاه‌های قرنطینه‌ای انجام می‌گیرد و در صورت نبود آلودگی و کامل بودن مدارک گواهی بهداشت گیاهی، محصولات کشاورزی وارد و یا ترانزیت می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.