سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد؛

آغاز شمارش آرای الکترونیکی بعد از پایان رای گیری

طحان نظیف گفت: بعد از اتمام رای گیری شمارش آراء آغاز خواهد شد و این را تاکید می‌کنم که در حوزه‌های دستی شمارش آراء طبق روال سابق خواهد بود.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور در شبکه خبر اظهار کرد: سیاست‌های کلی انتخابات سال ۹۵ ابلاغ شد. ما مکرر به عنوان یکی از نهاد‌های مرتبط به انتخابات تاکید بر آن داشتیم که این سیاست‌ها به شکل قانون ابلاغ شود و در دستور کار ستاد‌های اجرایی قرار گیرد.

وی گفت: اصلاحیه اخیر، اما تلاشی است در جهت تغییر‌های این سیاست‌ها که البته نیاز به برخی اصلاحات دارد. اصلاحاتی که تعدادی از آن انجام شد، اما به میزان لازم کفایت نکرده است.

طحان نظیف اظهار کرد: به عنوان مثال زمان تبلیغات یک هفته است که اکنون مورد اصلاح قرار نگرفت که ممکن است زمان اندکی باشد. البته سایر موضوعات نیز وجود دارد. مثلا در این اصلاحیه ما بحث انتخابات تناسبی را داشتیم که مورد اصلاح قرار گرفت. این اصلاح‌ها یک تلاش و حرکت رو به جلو تلقی می‌شود و امیدواریم در مجلس اخیر نمایندگانی که انتخاب می‌شوند این اصلاخات را عملی کنند و به سال‌های آخر نمایندگی خود واگذار نکنند.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: انتخابات خوب زیر ساخت‌های متعددی دارد و یکی از این زیرساخت‌ها داشتن قانون خوب است. ۱۸ بند را در سیاست‌های کلی انتخابات داریم که تنها نسبت به چند موضوع اصلاحاتی را داشتیم.

وی در انتها گفت: از مردم عزیزمان تشکر می‌کنیم و برای استفاده از حق انتخاب و حق سرنوشت خود هر چه سریعتر  به صندوق‌های رای مراجعه کنند. مردم ما کار ناتمام خود را در ۱۵ حوزه به اتمام خواهند رساند. ما سامانه‌هایی را معرفی کردیم اگر مردم نکاتی دارند به سامانه ما مراجعه کنند و این اطمینان را به آنها می‌دهیم که از آرای آن‌ها مراقبت کنیم.

طحان نظیف اعلام کرد: بعد از اتمام رای گیری شمارش آراء آغاز خواهد شد و این را تاکید می‌کنم کهشمارش در حوزه‌های دستی طبق روال سابق خواهد بود. درخصوص حوزه‌های الکترونیکی باید تاکید کنم که بعد از اتمام رای گیری فراِِیند شمارش آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار