اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه های عمرانی فرهنگی شهرستان هشترود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود، از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های عمرانی فرهنگی این شهرستان خبر دادو گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این شهرستان با جدیت پیگیری می‌شود.

سیدمحمدحسین بلاغی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشورگفت: براساس این منویات فرهنگ،  باید بازسازی انقلابی شود و این امر نیازمند حضور و همراهی تمام نهادها و فعالان حوزه‌ی فرهنگ است.

وی افزود: در این برهه از تاریخ عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از تمام دورانها در جهان متجلی شده و این  روند پس از عملیات وعده صادق قدرت و قوت بیشتری یافته و تغییری عظیم در معادلات دنیا ایجاد کرده است اما دشمنان سعی دارند بر این روند با هوچی گری در فضای رسانه‌ای خدشه وارد کرده و ایمان و امید مردم را هدف قرار دهند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، نقش فرهنگ در جهش تولید را بسیار مهم و تاثیرگذار برشمرد و گفت: در این راستا اصلاح کنش فرهنگ اقتصادی و توسعه اقتصاد فرهنگ‌بنیان باید جزو مسائل مهم و محوری شوراهای فرهنگ عمومی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود را از موثرترین شوراهای فرهنگ عمومی استان برشمرد و گفت: وظیفه‌ی شورای فرهنگ عمومی ریل‌گذاری در عرصه فرهنگ مبتنی بر مسائل روز است.

 بلاغی رویکرد این اداره کل را مبتنی بر همراهی تشکل‌های مردمی و توجه به شهرستانها عنوان کرد و گفت: در این دوره از فعالیت اداره کل ، بالغ بر 86 درصد توزیع بودجه در سطح شهرستانها و نهادها و تشکلات مردمی هست.

وی همچنین با اشاره به تخصیص اعتبارات ویژه در طرح قرارگاه شهید آوینی به شهرستانها، برگزاری دو دوره طرح آموزش رایگان هنر با حضور 2500 نفر از علاقمندان در شهرستان هشترود را از دیگر فعالیتهای شاخص فرهنگی در این شهرستان برشمرد.

 امام جمعه هشترود هم درخواست چاپ کتاب استاد هنرمند فقید بطحایی را شد و گفت: این هنرمند جزء هنرمندان شاخص استانی و کشوری در عرصه نقاشی ، خط ، تاتر ونمایش نامه است که متاسفانه کتاب وی چندین سال چپ نشده است .

جعفریان همچنین حمایت ارشاد اسلامی از برنامه های فرهنگی با محتوای دینی و مذهبی مخصوصا در ایام غدیر وفاطمیه این شهرستان را شد و گفت : در ایام غدی وفاطمیه این شهرستان جزئ شهرستان های پیشرو است که منتظر حمایت اداره کل است

 فرماندار هشترود هم در خواست احداث سینما در هشترود را کرد وگفت : این شهرستان فاقد سینما است .

فرید قشلاقی همچنین  از  نیمه کاره ماندن پروژه مجتمع فرهنگی وهنری انتقاد کرد و د رخواست کرد تا پایان امسال با تزریق بودجه این مجتمع برای استفاده هنرمندان تکمیل شود .

وی از نبود سالن آمفی تاتردر هشترود هم انتقاد کرد ودرخواست احداث آن را شد.

برچسب ها: اعتبار ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار