معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری:

هدف‌گذاری صادراتی چهارمحال و بختیاری به ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافت

منزوی با اشاره به هدف‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری استان در سال گذشته گفت: با توجه به کارکرد مثبت پارسال هدف‌گذاری صادراتی سال‌جاری استان به میزان ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

محمد کاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته چهار برابر گزارش شده است.

وی اظهار داشت: افزایش هدف‌گذاری صادراتی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری بیانگر عملکرد مثبت این استان در راستای تحقق هدف تعیین شده سال گذشته به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از راهکار‌های مهم برای تحقق هدف صادراتی رونق و جهش تولید و همچنین بازاریابی مناسب برای فروش محصولات تولیدی است.

وی با تاکید بر اینکه تولید وقتی رونق می‌گیرد که بازاری برای محصولات وجود داشته باشد، ادامه داد: با توجه به بازاریابی‌های انجام شده در خارج از کشور امروز محصولات تولیدی استان بازار خود را در کشور‌های هدف پیدا کرده و همه به دنبال این بازار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از جمله ششمین نمایشگاه صادراتی ایران اکسپو گفت: برپایی و حضور در این نمایشگاه‌ها فرصت بسیار مهم و تاثیرگذار برای معرفی قابلیت‌های استان و شناخت بازار‌های مختلف است.

وی یادآور شد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اکسپو ایران ۲۰۲۴ فصل جدیدی برای معرفی فعالیت‌های اقتصادی و صادراتی و دریچه جدیدی در بحث صادرات، فناوری‌ها و تکنولوژی را فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان با ۲ زنجیره بادام و ماهیان سردآبی در ششمین نمایشگاه اکسپو حضور یافت، اظهار داشت: مذاکره با پنج تا ۶ هلدینگ ایرانی، شناسایی بازار‌های جدید برای گیاهان دارویی، ماهیان سردآبی و بادام از مهمترین دستاورد‌های این نمایشگاه بود.

وی با تاکید بر اینکه هر نمایشگاهی می‌تواند برای یک سال استان برنامه تعریف کند، گفت: هر چند زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو به پایان رسید، اما دوره و فصل جدیدی از کار در خصوص پیگیری لازم برای حضور طرف‌های مورد قرارداد در استان برای آشنایی هرچه بیشتر با محصولات استان فرارسیده است.

شروع فصل جدیدی از روابط چهارمحال و بختیاری با روسیه

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در نمایشگاه اکسپو به نظر می‌آید چهارمحال و بختیاری بتواند با کشور روسیه وارد مباحث تفاهم‌نامه و قرارداد شود و به این صورت فصل جدیدی از روابط با این کشور در سال‌جاری آغاز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری مهمترین بحث مورد قرارداد و تفاهم با کشور روسیه را در بخش‌های زنجیره ارزش آبزیان (ماهیان سردآبی) و فناوری عنوان کرد.

وی ادامه داد: وقتی با یک کشور قدرتمند مانند روسیه وارد مذاکره می‌شویم هدف تنها نباید فروش محصول باشد بلکه انتقال فناوری باید به عنوان مهمترین رویکرد تیم اقتصادی استان مورد توجه باشد.

به‌گفته منزوی، مذاکره با ۲ تا سه کشور آفریقایی برای صادرات کالا و اعلام آمادگی آنها را از دیگر دستاورد‌های نمایشگاه اکسپو برای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

وی یادآور شد: با توجه به مذاکره‌های انجام شده با نمایندگان کشور‌های مختلف، مهمترین وظیفه تیم اقتصادی استان ارسال اطلاعات کار برای مطالعه و فراهم کردن زمینه انعقاد تفاهم‌نامه است.

منزوی همچنین از انجام مذاکره با ۲ تا سه شرکت ایرانی برای استعدادیابی در بخش گیاهان دارویی و انجام کشت قراردادی (قرارداد با کشاورزان برای کشت گیاهان دارویی) خبر داد و گفت: تلاش می‌شود در قالب یک برنامه‌ریزی مدون و پیگیری انجام شده در محور‌های مورد نظر به مرور وارد مرحله تفاهم‌نامه شد.

وی همچنین از انجام ۱۰ تا ۱۵ مذاکره از سوی میز B ۲ B چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو، مذاکره با همسایگان شمالی برای صادرات ورق گالوانیزه از استان و انجام مذاکرات شرکت فیبر ارتباط پارسیان استان با کشور عمان خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در قالب ششمین نمایشگاه صادراتی ایران فرصتی پیش آمد تا کانال خاصی با کشور عمان برای صادرات کالا و همچنین سرمایه‌گذاری باز شود.

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری در ششمین نمایشگاه اکسپو تمام توان خود را برای فراگیری و شناخت نحوه انجام مذاکره برای آن دسته از واحد‌های تولیدی که امسال برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور یافته بودند به کار گرفت.

به گفته منزوی، نمایشگاه ایران اکسپو مهمترین نمایشگاه در ایران به شمار می‌رود که با توجه به کارکرد تعریف شده برای آن می‌تواند واحد‌های صنعتی را به شبکه جهانی متصل کند.

وی تاکید کرد: نمایشگاه اکسپو افزون بر اینکه فرصتی برای رشد توانمندی صادراتی و اقتصادی استان‌ها به شمار می‌رود فرصتی است تا استان‌ها نیز قابلیت‌های صنعتی و اقتصادی خود را به کشور‌های دیگر معرفی کنند.

منزوی حضور در همه نمایشگاه‌های تخصصی را از راهبرد‌های استان عنوان کرد و گفت: حضور در کنار بخش خصوصی در انجام مذاکرات، انعقاد قرارداد‌ها و ایجاد اعتمادسازی مهمترین کاری بود که بخش دولتی می‌توانست در این نمایشگاه برای بخش خصوصی انجام دهد.

وی تعریف و طراحی جشنواره‌های مختلف برای تعریف فصل‌های سرمایه گذاری را از مهمترین دستاورد‌های ششمین نمایشگاه صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ عنوان کرد.

برچسب ها: صادرات ، جهش تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار