‌ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

دانش‌بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ دو برابر شدند

دهقانی فیروزآبادی از جهش ۲ برابری دانش‌بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ و صادرات یک میلیاردی در ماه‌های گذشته خبر داد.

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در حاشیه همایش و نمایشگاه "مسیر زآینده" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حمایت واقعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور جریانی به راه افتاده و به آن‌ها فرصت می‌دهد تا عرضه خودشان، نیاز‌های واقعی صنایع را مرتفع کنند.


او افزود: امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به سال گذشته ۲ برابر و طبق آمار نزدیک به هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان تشکیل شده است.
معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری تصویب کامل قانون جهش تولید را بزرگ‌ترین اتفاق امسال در حوزه دانش بنیان‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد: در صورت اجرای این قانون به مدت ۱۰ سال و به شکل قدرتمند، بخشی از مشکلات اقتصادی کشور رفع شود.


دهقانی افزود: تلاش می‌کنیم که ۶۰ تا ۷۰ درصد حمایت‌های مادی و معنوی دولت از طرح‌هایی باشد که تامین‌کننده یکی ار نیاز‌های واقعی کشور هستند و تلاش می‌شود تا شرکت‌های دانش بنیان به زنجیره ارزش بزرگ وصل شوند.


او در مورد میزان صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد: آمار صادرات دانش‌بنیان‌ها نزدیک به یک میلیارد دلار است، اما بخشی از این آمار جزو محصولات شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود که آن را به زودی در اطلسی تهیه و منتشر می‌کنیم.
معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که سال آینده میزان صادرات دانش بنیان‌ها با وجود همه محدودیت‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.