در حاشیه نخستین کنفرانس بین المللی علوم وفنون هسته ای، نمایشگاهی از آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا شد.

رییس انجمن هسته‌ای ایران گفت: در حاشیه این کنفرانس سه روزه، نمایشگاه آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای نیز برپا شده است که نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

جواد کریمی ثابت افزود: انواع رادیو داروها ، تجهیزات زیرساختی تولید ایزوتوپ ها و آخرین یافته های پژوهشی و صنعتی هسته ای حاصل دانش دانشمندان و پژوهشگران هسته ای ایران در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

او با اشاره به حمایت‌های فراوان سازمان انرژی اتمی ایران به‌منظور برگزاری این کنفرانس بین‌المللی افزود: دلیل برگزاری این کنفرانس در اصفهان این است که این شهر دارای ظرفیت بالایی برای موضوعات هسته‌ای است؛ همچنین اصفهان یک شهر تاریخی و جذاب است که تمدنی بسیار تاریخی و قدیمی دارد بنابراین با توجه به این دو مولفه، اصفهان شهری مناسب برای برگزاری این کنفرانس در نظر گرفته شد.

سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف بعد از ظهر امروز در اصفهان آغاز به کار می کند.
۱۰۰ سخنرانی علمی ، ارائه ۴۲۰ مقاله و برگزاری ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه های این رویداد بین المللی است.

این کنفرانس تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.