یکی از موضوعاتی که درخصوص حجاب‌استایل‌ها به چشم می‌خورد، عادی سازی و رعایت نکردن برخی احکام شرعی و نمایش زیبایی و طنازی زنانه است.

درحالی‌که لایحه عفاف و حجاب روی میز مجلس شورای اسلامی است، از آن طرف طرح نور با قدرت و در پی مطالبات مردمی درخصوص عفاف و حجاب در حال انجام است، اما به نظر می‌رسد در این میان کسی با حجاب‌استایل‌هایی که در اینستاگرام در حال خودنمایی با نام حجاب هستند کاری ندارد.

افرادی که دو اصطلاح استایل و حجاب را به گونه‌ای با یکدیگر تلفیق کردند که خیلی نتیجه خوبی از آب درنیامده است. انگار حجاب بازیچه دست آنان شده و به لطف شبکه‌های اجتماعی و بلاگرها، استاندارد‌های جدید و متناقص برای حجاب تعریف شده و نگاه به مقوله حجاب در حال تغییر است. آنها با شعار‌هایی همچون «با حجاب هم می‌توان زیبا بود»، «بهت یاد میدم چطوری هم باحجاب باشی هم خوش‌تیپ» کار خود را گسترش دادند و به‌جای ترویج حجاب، به تغییر آن رسیدند.

اگر کسی استایل خود را حجاب و محجبه‌بودن انتخاب کرده باید نوعی از پوشش را برگزیند که مانع از فخرفروشی و جلوه‌گری باشد. یکی از موضوعاتی که درخصوص حجاب‌استایل‌ها به چشم می‌خورد، عادی سازی و رعایت نکردن برخی احکام شرعی و نمایش زیبایی و طنازی زنانه است. موضوعی که چند سالی است توسط بلاگر‌های ایرانی دنبال می‌شود. به این صورت که در ابتدا با ظاهری کاملا پوشیده جلوی دوربین ظاهر می‌شوند و رفته‌رفته برای تبلیغ و درآمدزایی، با آرایش غلیظ و ناخن‌های کاشت‌شده برای دنبال‌کنندگان‌شان از سبک زندگی اسلامی سخن می‌گویند. این موضوع تا جایی پیش رفته که چند روز پیش هم یکی از همین افراد به‌ظاهر باحجاب که تاکنون در همه تبلیغ‌ها و عکس هایش محجبه بوده، به یکباره و در شب عروسی اش با ظاهر دیگری عکس‌های بی حجابی از خود را به اشتراک گذاشته است.

بازنمایی جدید حجاب‌استایل‌ها از حجاب
در عصر حاضر بلاگر‌های حجاب به چهره‌های نام‌آشنا و تاثیرگذاری تبدیل شده اند که در حال تغییر شکل صنعت مد و آغاز دوره جدیدی از تنوع در موضوع حجاب هستند. موضوعی که زنگ خطری جدی برای اعتقادات نسل جدیدی به‌شمار می‌رود. نسلی که بعضا در خانواده‌های مذهبی بزرگ شده‌اند، اما تحت تاثیر این حجاب‌استایل‌ها و با الگوبرداری از این بلاگرها، تغییراتی در حجاب‌شان ایجاد می‌شود. علیرضا چابکرو، پژوهشگر و استاد دانشگاه در این خصوص به جام‌جم می‌گوید: «ما تعریف درستی از حجاب نداریم و آن را فقط در نوع پوشش خلاصه می‌کنیم؛ بنابراین زمانی که فردی به گونه‌ای دیگر حجاب دارد و با عرف جامعه همخوانی ندارد، آن را ضدحجاب می‌بینیم.» این درحالی‌است که بسیاری از حجاب استایل‌ها به کاسبانی سودجو تبدیل شده‌اند که اصلا اعتقادی به حکم حجاب اسلامی ندارند و صرفا به‌خاطر بازار پرمشتری پوشش اسلامی، به صنعت مدلینگ اسلامی روی‌آورده اند. حتی این افراد را در صفحات خودشان هم با پوشش‌های متعدد می‌بینیم. فعالیت این بلاگر‌ها نه فقط تاثیر مثبتی در پذیرش حجاب مخصوصا در بین جوانان نداشته بلکه آنان ارزش‌های حجاب را هم دچار تغییرات منفی کرده‌اند.

حجاب فقط در پوشش نیست!
حجاب در تعریف اسلامی فقط به پوشیدگی سر و تن اختصاص ندارد، بلکه حجاب گفتار و رفتار را هم شامل می‌شود؛ بنابراین حجاب‌استایل‌هایی را که در ظاهر، حدود شرعی حجاب را رعایت می‌کنند، اما صدای‌شان با ناز، کرشمه و عشوه گری همراه است نمی‌توانیم محجبه بنامیم. چابکرو هم بر این موضوع تاکید می‌کند و توضیح می‌دهد: «ما باید حجاب را به‌صورت یک منظومه ببینیم که بخشی از آن پوشش و قسمتی هم به نحوه گفتار و کردار بازمی‌گردد. البته بخش دیگر آن نیز سبک زندگی، ارزش‌ها و نگرش‌های افراد است که مجموعه‌ای از آن حجاب را تشکیل می‌دهد. اگر در هرکدام از این موارد نقصی وارد شود، نمی‌توانیم مبلغ حجاب در شبکه‌های اجتماعی باشیم.» از سوی دیگر حجاب‌استایل‌ها به تغییر ذائقه افراد منجر می‌شوند. از محجبه‌ها گرفته تا پسرانی که در آستانه تشکیل زندگی مشترک هستند. به گونه‌ای که سبک زندگی و نوع پوشش آنان ملاکی برای انتخاب جوانان در انتخاب همسر و شریک زندگی می‌شود. این موضوع تا جایی پیش می‌رود که این جوانان را به وسواس در انتخاب گرفتار می‌کند. 

رفتاری متناقض با فلسفه حجاب
عملکرد حجاب استایل‌ها با فلسفه حجاب در تناقض است. فلسفه پوشش و حجاب، کمک به عدم جلوه‌گری زنان است، اما حجاب‌استایل از این فلسفه عبور کرده و زن را وارد عرصه جلوه گری و تظاهر می‌کند. چابکرو نیز بر این باور است که امکان دارد بسیاری از افراد پوشش بسیار کاملی هم داشته باشند، اما با رفتار‌ها و اطوار‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی از خود نشان می‌دهند، ضدحجاب شوند و همین تضاد در ذهن بیننده شکل می‌گیرد. متاسفانه در سال‌های اخیر تناقض‌های هویتی زیادی در بین بانوان شکل گرفته که اگر نتوانیم این تناقض‌ها را به سمت جامعه پذیری دینی و فرهنگ اصیل ایرانی ــ اسلامی سوق دهیم، شاهد استقبال زنان از فرهنگ غرب خواهیم بود. این دقیقا همان جنگ‌نرم دشمنان است. بااین‌حال باید با معرفی فلسفه حجاب افراد را نسبت به این مسأله آگاه کنیم و با این تفکر حجاب‌استایل‌ها که «دیدن مهم نیست، دیده‌شدن مهم است» مقابله کنیم.

منبع: روزنامه جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
طناب اسلام،ضعیف بشود پاره نخواهد شد.بلکه دوباره بعد ازدوران
عقاید سست،ناگهان به امداد وعنایت حق تعالی تقویت خواهدشد وهمانند سیمرغ طومار لاابالی گری را خواهد پیچیدمانند اینکه از روز ازل ،دینداری به قوت خود تا آنزمان درنظر همه تفاوتی نکرده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
حجاب استیل ها گرگ هستند در لباس میش ، ضربه آنها به دین از کفار بدتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی ها از گرونی و اختلاس تو کامنت ها صحبت میکنن، ببین عزیز من، منم هزار جور گرفتاری مالی دارم شرمنده زن و بچه هامم گاهی اوقات میشم اما قرار نیست بنیاد زندگی ام رو به خاطر بی عفتی ها و بی غیرتی بعضی آدمها از دست بدم، اصل خانواده است، خانواده که از دست بره کشور و اقتصاد و اعتبار و اصالت از دست میره، هدف زن زندگی آزادی از بین بردن اصل و ریشه خانواده است 10 یا 20سال دیگه همین جور پیش بره بعد به حرفهای من پی می‌برید که اون زمان دیر خواهد دشمن داخلی و خارجی الان خانواده‌ها رو هدف گرفته و اصل وجود یک خانوده مادر یعنی زن خانواده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
همین تعصبات بی جات مانع پیشرفتت در زندگی شده ، همون بهتر که سرت جلو زن و بچت پایین باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
همینکه بدن نمایی نباشه و موهاشون و بدنشون پوشیده باشه کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
همین اینیستا گرام لعنتی رو کلا ببندید خیلی از مشکلاتتون تو کشور حل میشه، یک نرم افزار کاملا جاسوسی و زندگی خراب کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر ظرفیت استفاده از تکنولوژی رو ندارید استفاده نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشکل ظرفیت تفراد نیست مشکل اصلی این نرم افزار است که شده ابزار دست برخی افراد برای ترویج بی عفتی ، هزار جور کثافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک زمان ویدیو جرم بود الان اینستا رژیم فیلتر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر مسله گرانی سرسام آور در همه زمینه ها نابود بشه برای جوان مسکن و کار آبرومند و حقوق کافی بدن تا براحتی ازدواج کنه ولله ولله ولله ولله ..... بد حجابی در این مملکت ریشه کن میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
من با نظر شما موافق نیستم درسته مشکلات اقتصادی خیلی شدید شده ولی اگر دور برت را نگاه کنی بیشترین کسانی که قانون اسلام (حجاب) را رعایت می کنند افراد طبقه پایین جامعه هستند و بی حجابی ها بیشتر در مناطق مرتفع نشین جامعه است که اصلا دغدغه اقتصادی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
زمانی که خانم های جاسوس و دست نشانده غرب و عرب...
بی حجابی را در پشت فرمان و هنگام رانندگی، ترویج می‌کردند!
خیلی صدا زدیم...
اما برخی مسئولین بی مسئولیت، شنیدند،،، اما کاری نکردند!!!!!
چرا که خودشان هم همدست و فرمانده اینا بودن!!!
انقلاب اسلامی، فقط نامش مانده است!
حتی در تابلوهای شهرداری در کوی برزن،،، فقط نام شهید را نوشته اند!
کلمه شهید، حذف شده...!
تا جند وقت دیگه هم نام شون حذف میشه...!!!
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،، بهانه ای بیش نیست.
در این حوزه هم بودجه هایی صرف جیب آقایان می‌شود!
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی هم خوبن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
حجابشون که خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا به مطالبات مردم در خصوص، شادابی سالم در زندگی، دنیای بدون دزد، کلاهبردار، اختلاس گر علی الخصوص در بین مسئولین و .... را توجهی نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودتون چادر رو گرون کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام اگر حجاب در آقایان و خانم ها نباشد مثل کشورهای آمریایی غربی اوپایی میشود بین مرد و زن مزی وجود ندارد و محرم و نامحرم نمیدانند چی هست خود جهنم را درست کردن بعضی ها هم تعدادشان خیلی کم است میرونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عکس های بیشتر بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
این لباس ها غیر از این که خارج از عرف حجاب و مصداق خود بی حجابی هستن ، به شکلی هستن که خود فرد میتونه حدش رو مشخصه کنه و بعضا شما میبینی یه خانوم با همین لباس هایی که این افراد پوشیدن به شکل کاملا بی حجاب ( نمایان شدن مو ، برجستگی های بدن ، گلو ، ساق پا ، ترویج پوشیدن کفش های نامناسب و پاشنه بلند برای مکان های عمومی ...) در جامعه نمایان میشه ، و به دلیل دیدی که با این حجاب بلاگر ها ایجاد میشه ، این نوع بی حجابی در جامعه امری عادی میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
این ها خود شیطان هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما کلا می گید خانمها در پستو بمونن، بابا هر انسانی از نظر روانی نیاز به زیبایی داره،چرا اینقدر دشمنی دارید با زن؟اسلام گفته پوشیده باشید نگفته هر چی ما میگیم بپوشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
نیاز به زیبایی رو باید بیاد تو خیابان و جلوی چشم همه انجام بده؟؟؟
این همه خانم محترم که دارن رعایت میکنن نیاز به زیبایی ندارن؟؟؟؟
خدا خودش در قرآن حریم مشخص کرده آیه 31 سوره نور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
این لباس ها غیر از این که خارج از عرف حجاب و مصداق خود بی حجابی هستن ، به شکلی هستن که خود فرد میتونه حدش رو مشخصه کنه و بعضا شما میبینی یه خانوم با همین لباس هایی که این افراد پوشیدن به شکل کاملا بی حجاب ( نمایان شدن مو ، برجستگی های بدن ، گلو ، ساق پا ، ترویج پوشیدن کفش های نامناسب و پاشنه بلند برای مکان های عمومی ...) در جامعه نمایان میشه ، و به دلیل دیدی که با این حجاب بلاگر ه ایجاد میشه ، این نوع بی حجابی در جامعه امری عادی میشود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
خب راست میگی. دخترا نیاز به نمایش زیابییشون دارن و مردهایی که در دلشون مرض و بیماری دارن نیاز به دیدن همین زیباییها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بعضی ها فرق بین زیبایی با طنازی رو نمی‌دونم
چیزی که جاذبه جنسی داره رو با زیبایی اشتباه نگیرید
فرض کنید یه بچه ی کوچیک بدون افکار جنسی هستید و با همون نگاه، لباس ها و شلوارهای تنگ و آستین کوتاه و ... رو نگاه کنید، کاملا این چیزها بی معنی میشه
پس نشون میده که اینها از زیبایی نیست، از تفکر اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
لیبرالیسم،تجاوز ب مفهوم کلمات
۲۳:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دستشویی کردن خوبه یا بده!؟خوب ک چ عرض کنم،واجبه!اما کسی بیاد وسط خیابون کارشو انجام بده چی میگن بهش!؟غذا خوردن خوبه یا بده!؟اونم واجبه،ولی اگه ی نفر بیاد وسط خیابون کلف بزنه و بخوره بازم کار زشتیه!!!همه چیز همینجوره!هر چیزی بجاش خوبه!عشوه گری هم اگه بنیان خانواده رو محکم کنه خوبه!اگه نه فردا روز با دادگاههای خانواده ای مواجه میشیم ک توش پر خیانته،و خیانتم دو سر داره،زن و مرد!حالا خود دانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر چیزی مرزی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو این عکس اونایی که مانتو بلند پوشیدن خوبن که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا هر کس از نظر خودش چیزی میگه؟
پس خدا کجای کار هست؟
این همه پیامبر و امام و کتاب آسمانی نازل شده برای چی؟
مد باید بگه چه کار کنیم؟ما خدا نداریم؟
اگه میخواین بببینید که چی خوبه و درست به قرآن مراجعه کنید آیه 31 سوره نور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دیگه این سیاست‌های عقده ایی متوهم وضد بشریت، جواب نمی ده؟! نسل امروز به فردا نگاه می کنند نه به گذشته و سیاست‌های پوسیده وقدیمی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مطالبات مردمی درخصوص عفاف و حجاب ،کدوم مطالبات، معیشت رو ول کردین چسبیدین فقط به حجاب؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اشتباهي رفتم رو مثبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسانی که کار اقتصادی میکنن الان در موضع حجاب هستن؟؟؟
چرا موضوعات رو با هم قاطی میکنید؟
مثل این میمونه بگیم تا وقتی موضوع بدحجابی-بیحجابی درست نشده به اقتصاد نپردازید این درسته؟؟؟
هر چیزی جای خودش هم اقتصاد و هم اصلاح فرهنگ غلط بدحجابی-بی حجابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عفاف و حجاب رکن اساسی اجتماع است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عزیزم شما هم که ماستا رو ریختی تو قیمه ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
هرچند معیشت و اقتصاد خیلی خیلی مهم هست ولی اینکه حجاب رو بخاطر معیشت ول کنن هم درست نیست مثه اینه که بگیم چون اقتصاد مون خوب نیست پس امنیت رو هم ول کنیم
در ضمن ، خیلی از مشکلات اقتصادی به همین مسائل فرهنگی بر میگرده ، خیلی از هزینه هایی که میشه و پول هایی که هدر می‌ره سر همین چیزا هست ، طرف زن نمیگیره ولی همون خرج رو برا ددر دودور و رابطه ناسالم خرج می‌کنه و دختر هم کلی هزینه آرایش و لباس و عمل جراحی و ... می‌کنه که یه پسر تو راه ببینتش سوارش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
نام خدا
با سلام
قیمت زمین و مسکن و خودرو را تا چندین برابر قیمت فعلی کاهش دهید و هر روز به بهانه افزایش قیمت های داخلی و جهانی قیمت ها را افزایش ندهید.و به هر ایرانی سر پرست خانوار ایرانی حداقل یک زمین 200 متری اختصاص دهید. از دانشمندان جوان ایران اسلامی و سپاه برای حل مسئله گرانی و مسکن و خودرو استفاده نمایید و مافیا را از بین ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
سپاه رو خوب اومدی..... موافقم.
اگه کار ها به سپاه و ارتش سپرده بشه...
مملکت گل و بلبل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مطالبات عمومی مردم واقعا اینه یا میخواین مردمو با این کارا مشغول کنین گند بزنن مسولین به کشور بعد به شعور مردم توهین نکنیدبرین دنبال مطالبات به حق مردم بعد شما خبرنگار یک ذره وجدان داشتی و وجود داشتی درباره اختلاس و گرونی گزارش مینوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخه اقتصاد که از دست رفته میخواییم فرهنگ زندگی و خانواده رو هم از دست بدیم چرا همه چیز رو به اقتصاد و اختلاس وصل کردین این حجاب استایلها واسه پول هر غلطی رو میکنن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
زنان به خاطر ماهیت ظریفشان و دستور خداوند که فرموده زنان پوشش برایشان بهتر است وهم نهفته در مغز این مسائل که با استایلهای حجاب هم خیلی زیباتر از بی حجابها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اشتباهی متبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کجای کار لنگ میانه که نتایج برعکس تصمیمات درمیان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مطالب تکراری و تکراری و تکراری

هر وقت صفحه هاشون رو بستند و اقدام جدی کردن خبرش رو منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به خدا قسم درد مملکت ما حجاب نیست.درد بی کاریه بی پولی گرانی.افغانی بیش از حدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به خدا رو قسم میخورید ، بعد حکم خدا داره لگد مال میشه ، به خود فرد . جامعه آسیب میرسه این مشکل مملکت نیست؟
چون گرانی هست بقیه مشکلات رو رها کنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بی پولی و گرانی ربطی به حجاب نداره،هر چیزی جای خودش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اخ کیف میکنم با این همه صرف بودجه و طرح های مختلف ، بازم اقشار جامعه حجابو بیشتر از پیش میذارن کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
این جمله از مرد بی غیرت و زن بی حیا اصلا بعید نیست.
بفرمایید به کیفتون برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
معلومه آدم هرزه کیف میکنه چون عیاشی براش جور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسی نگفته حتما چادر،فقط مثل انسان لباس بپوشیم،همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اوناییکه بی حجابن ازون شکل به این حالت در بیان باز بهتر است
ایرادی ندارد مگه همه کشورهای مسلمان همه چادر دارند
Iran (Islamic Republic of)
پیرمرد
۱۲:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بحث اینه که بی حجابا از اون شکل به این حالت در نمیان! در واقع باحجابا هستن که از اون شکل به این حالت دارن درمیان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دین اسلام دین همه زمان هاست... دیگه که نباید مثل قبل لباس پوشید.یکم فکرتونو باز کنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسلام دین همه زمانهاست ولی قوانین خاص خودشو داره که یکیش همین حجاب و رعایت حجب و حیا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتفاقا احترام به خدا و دین یعنی شخصیت یعنی راه درست یعنی عقل و درک و شعور.
فرهنگ غلط بدحجابی و بی حجابی رو کشور های غربی قبلا رفتن و به کجا رسیدن؟
مشکلات اخلاقی رو در اونجا نمیبینید؟