جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی در کشور است.

سیدمحمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی را سبب توسعه و تعمیق آن در نقاط مختلف دانست و تصریح کرد: امسال برای نخستین‌بار جشنواره ملی روستایی و عشایری، در روستای کردر رضوی میناب هرمزگان آغاز به کار کرد و بخش دیگر از این جشنواره در روستای سرکره دشتستان استان بوشهر اجرا شد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی در سال بعد جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود که این شعاع ایمانی و حبی به امام رضا (ع) در همه مراکز مختلف روستایی کشور خود را نشان دهد.

هاشمی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: این جشنواره مبارک و نورانی بیست و یکمین دوره خودش را طی می‌کند در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و اختتامیه این جشنواره در میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال این جشنواره نه تنها به‌صورت معمول خودش برگزار شد بلکه هم از جهت مردمی بودن و توسعه کار و هم از جهت عمق فنی و کارشناسی الحمدلله بسیار رشد کرده بود.

هاشمی با اشاره به ایجاد جوانه‌های دیگر این جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری رضوی جوانه‌های دیگر زده که جشنواره فیلم دینی رضوان از آن جمله است و اختتامیه این جشنواره آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام که امسال بیست و یکمین آن برگزار شده است گفت: از خدمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دیگر دست‌اندرکاران اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر قدردانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.