فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

مدیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) از ساخت فیلمی سینمایی در گونه تاریخی با اقتباس از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» در راستای فرهنگ رضوی و جشنواره امام رضا (ع) خبر داد.

فرهاد قائمیان روز شنبه -۸ اردیبهشت- در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کار‌های بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.

قائمیان گفت: در جشنواره هنر‌های نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.

وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا (ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

نهضت پلاتوسازی، انقلابی برای بچه‌های تئاتر است

اتابک نادری به نمایندگی از دبیران بخش هنر‌های نمایشی جشنواره در این نشست گفت: جشنواره‌ها در بستری برای ایجاد انگیزه و رونق بخشیدن به تولیدات شکل گرفت که در همه جای دنیا مرسوم است و به دنبال جشنواره فجر، جامعه ما به سطح فکری بالایی جهت تولیدات بالا رسید.

وی افزود: کرونا باعث توقف این فرایند شد و در دوره چهلم هنوز خیلی‌ها می‌ترسیدند تا سالن‌ها باز شود و قوانین کاملی وجود نداشت، اما کار از سر گرفته شد؛ و اکنون رویکرد این است که برای هر رقابتی باید جشنواره برگزار شود.

نادری ادامه داد: خواستیم در این دوره هزینه‌های اضافی را در قالب کمک‌هزینه‌ها ببریم؛ اکنون ۲۳ گروه، آثاری در شهر‌های مختلف روی صحنه اجرا دارند و گسترش فرهنگ نمایش برای ما هدف بود.

وی با اشاره به اعلام نهضت پلاتوسازی را انقلابی برای بچه‌های تئاتر دانست و گفت: مجتمع‌ها آماده شده‌اند، اما برای واگذاری سالن‌ها به بخش خصوصی در استان‌ها ساده‌ترین روش را برگزیدند که واگذاری کامل است. بدنه کارشناسی وزارت فرهنگ باید وارد شود. هزینه روزی ۳۰ میلیون تومان برای کنسرت قابل تامین است، اما برای تئاتر هزینه بالایی است.

جشنواره روستایی امام رضا (ع) با شکوه برگزار شد

ابراهیم ذاکری دبیر ششمین دوره جشنواره روستایی امام رضا (ع) نیز با اشاره به برگزاری آیین پایانی جشنواره در روستای کردر هم گفت: این جشنواره هر چند با فراز و نشیب‌های موجود با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد.

وی تعداد عوامل اجرایی جشنواره را بیش از ۱۰۰ نفر اعم از بانوان و آقایان با ۳۵ واحد مسکونی عنوان کرد و افزود: وسیله نقلیه به عنوان تاکسی جشنواره ۳۰ دستگاه بود و بیش از ۳۰ جلسه با حضور عوامل جشنواره در روستای کردر برگزار شد.

در این نشست دبیران بخش‌های مختلف جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) آمار و گزارش‌های درباره روند و فرآیند این بخش‌ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.