رگبار باران آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی و براساس آخرین نقشه‌های موجود فعالیت امواج بارشی در استان از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

مهدی کریمی کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: رگبار باران رعدوبرق همراه با وزش باد گاهی‌شدید و تندباد لحظه‌ای با احتمال گردو خاک از روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

وی اضافه کرد: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه جنوب غرب و روز پنج‌شنبه تا اوایل هفته آینده تمامی استان شاهد این بارش‌ها هستند.

کریمی ادامه داد:  احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت، گردو خاک و آسیب به سازه‌های ساختمانی در اثر تند باد لحظه‌ای وجود دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: احتمال کاهش افق دید، کیفیت‌هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه محکم‌سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروری‌ است، یادآور شد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز به شهروندان و جوامع محلی توصیه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: افراد آسیب‌پذیر نیز از قرار گرفتن در فضای باز به علت احتمال گردو خاک لازم است تا اواسط هفته آینده خودداری کنند.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان اشنویه با مثبت ۴ درجه خنک‌ترین و پلدشت با مثبت ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.