اکران فیلم ایساتیس در اردکان

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی اردکان گفت:مستند سینمایی ایساتیس مستندی با رویکرد و نگاهی شاعرانه از فرهنگ و تاریخ شهرجهانی یزد در شهرستان اردکان اکران شد.

نجمه نادری مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی اردکان گفت: به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی مستند سینمایی ایساتیس در شهرستان اردکان اکران شد.

دهقان تهیه کننده و کارگردان فیلم گفت: خیلی خوشحال هستیم که امشب در بین اصحاب فرهنگ و هنر شهر اردکان هستیم، امیدواریم که بتوانیم در ادامه نیز اکران‌های خیلی خوبی را داشته باشیم.

مستند ۷۵ دقیقه‌ای ایساتیس داستان پرفراز و نشیب شهری است که سده ها، چون عقیق بر دل خاک خشک و خالی کویرِ این سرزمین کهن می‌درخشد.

بخشی از داستان بازگوکننده‌ی همزیستی ادیان در یزد، مسلمانان، زرتشتیان، یهودیان و داستان چهار آخشیج (:عنصر) آب، باد، خاک و آتش در دل کویر ایران است. در چکیده داستان فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» آمده است: «این داستان سفر است.

سفر یکی از فرزندان ما؛ آدم. سفری به درازای هزاران سال در دل کویر بی آب و علف، در مرکز این سرزمین کهن. روایتی که راویانش آب، باد، خاک و آتش هستند. این آشنایان ناآشنا، پس گوش دل بسپار که شرحی شنیدنی است.» ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد راویان این مستند سینمایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار