راه اندازی دفتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مال‌خلیفه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: دفتر این اداره‌کل در شهر مال‌خلیفه راه‌اندازی شد.

پیام احمدی با بیان اینکه دفاتر این اداره کل در شهرستان‌های تازه تأسیس تا زمان ایجاد ساختار اداری، فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ و هنر را پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: تلاش می‌شود با راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ در شهرستان‌های بدون فرهنگسرا مقدمه ایجاد این زیرساخت‌ها در مراکز این شهرستان‌ها فراهم شود.

وی افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان فلارد از ضرورت‌های مدنظر مجموعه مدیریتی استان است و پیگیری‌ها دراین‌باره با تهران و وزارتخانه‌های مختلف ادامه دارد.

احمدی اضافه کرد: زمین معرفی شده در این شهرستان برای اقدامات فرهنگی مورد تائید کارشناسان وزارتخانه قرار نگرفت.

وی یادآور شد: با این وجود با تمهیدات در نظر گرفته شده بخشی از اعتبارات دور دوم سفر متوجه کتابخانه عمومی مال‌خلیفه می‌شود تا بتوان برای تعمیر و بهسازی آن اقدام کرد.

احمدی به وجود صنعت پتروشیمی در شهرستان فلارد اشاره کرد و گفت: برخی پیگیری‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی از سوی این صنایع در وزارت نفت در حال انجام است که امید می‌رود با معرفی زمین مناسب، شرایط برای بهره‌گیری از این فرصت در فلارد مهیا شود.

وی با برشمردن برخی فعالیت‌های شاخص فرهنگی و هنری و حضور افراد توانمند در این عرصه در شهرستان فلارد، افزود: استعداد‌های فراوانی در این شهرستان وجود دارد که باید برای شناسایی و پرورش آنها برنامه‌ریزی شود.


بیشتر بخوانید


احمدی با تأکید بر اهمیت مسائل فرهنگ عمومی تصریح کرد: شورا‌های فرهنگ عمومی اعتبار مشخص و جداگانه‌ای ندارد و با استفاده از توانمندی‌های ادارات و نهادها، مصوبات و برنامه‌های این حوزه را جهت‌دهی می‌کنند، اما امید است در سال جاری اعتباری در اختیار شورا‌های فرهنگ عمومی شهرستان‌ها قرار گیرد.

وی به در نظر گرفتن اعتبارات حوزه مسئولیت اجتماعی در مسائل مربوط به فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: اگر این اعتبارات به مدد اعتبارات موجود بیاید می‌توان برای اجرای برخی برنامه‌ها به شکل مناسب‌تری برنامه‌ریزی کرد.

احمدی با بیان اینکه ساختار اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با کمبود نیرو روبه‌رو است و امور شهرستان‌ها با حضور تعداد اندکی از کارکنان به پیش می‌رود، گفت: با این حال با استفاده از ظرفیت ابلاغ و تعیین رابط در شهرستان‌های تازه تأسیس، تلاش می‌شود امور مربوط به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بر اساس چارچوب‌های تعیین‌شده و تا زمان راه‌اندازی مجتمع‌های اداری در این شهرستان‌ها انجام شود.

کوروش فتحی فرماندار شهرستان فلارد با اشاره به اینکه این شهرستان از ظرفیت‌های فرهنگ و هنری قابل‌توجهی در رشته‌های مختلف برخوردار است، گفت: مجموعه مدیریتی شهرستان آمادگی لازم برای همکاری در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری را داراست و تلاش آن است که اتفاقات و اقدامات مناسبی در این حوزه در فلارد شکل گیرد.

وی ادامه داد: با فعال شدن دفتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مال‌خلیفه انتظار می‌رود امور مربوط به این اداره کل به شکلی منسجم‌تر و با اثرگذاری بهتر به نتیجه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار