تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان در شهرستان مرزی نهبندان تخصیص یافت.

سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در استان گفت: برای تکمیل این طرح‌ها از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته‌ است.

او افزود: از این محل ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه‌ای نهبندان با ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی تخصیص یافته است.

سارانی عنوان کرد: تاکنون در زمینه اجرای این طرح ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ظرفیت آبگیری سد تغذیه مصنوعی بندان را ۱.۷۴ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: هدف از احداث این سد، ذخیره‌سازی سیلاب و رواناب و رهاسازی برای دشت‌های پایین دست است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه طرح تغذیه مصنوعی بندان حد فاصل شهر‌های نهبندان و زابل و در فاصله ۷۰ کیلومتری این شهرستان قرار دارد تصریح کرد: در سال‌های پر باران بین ۴ تا ۵ میلیون متر مکعب رواناب و سیلاب در این سد ذخیره‌سازی خواهد شد.

سارانی بیان کرد: ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی خراسان جنوبی شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه در دست اجراست که در دولت سیزدهم ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.