ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد

رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع قرار دارند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.

او با بیان اینکه با گذشت نزدیک به دو دهه از نام‌نویسی حج، شماری از افرادی که ثبت‌نام کرده بودند بدون آنکه چشمشان به خانه خدا بیافتد از دنیا رفتند، افزود: درحج پیش‌رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل را نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.

نواب همچنین تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز را ضروری خواند و تاکید کرد: هدف ارائه خدمات بیشتر از سوی خادمان است.

او خطاب به حاضران گفت: زائرانی که سال‌ها در نوبت بوده‌اند اکنون مطالبه‌گر هستند، لازم است به مهمانان خانه خدا بیشتر سر بزنیم و به آنها محبت کنیم؛ چرا که ائمه هم اینگونه بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره با ارتقاء سطح دانش و معلومات زائران نسبت به گذشته توصیه کرد: روحانیون کاروان‌ها شایسته است آگاه و به‌روز باشند و در انجام مسئولیتی که همگی به‌عهده داریم اخلاص را در اولویت قرار داده تا در دل زائران خانه خدا نفوذ کند.

نواب ادامه داد: با تلاش دست‌اندرکاران حج و زیارت مبلغی با صرفه‌جویی و یا به دلیل ارائه نشدن خدمات در کشور میزبان در حج گذشته بازگردانده شده است که به‌زودی به حساب حجاج واریز خواهد شد.

او بیان کرد: در کشور تصور بر این است که هزینه حج گران است در حالیکه هزینه‌ها در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی محاسبه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با خوانش انگاره‌های چند نظرسنجی در حج گفت: ارزیابی روحانیون در حج در دو مدل انجام می‌شود، یکی توسط رابطین و دیگری هم از طریق نظرسنجی اینترنتی که از حجاج انجام می‌شود و در اعزام‌ها تاثیرگذار است.

با تلاش بانک مرکزی، ارز مورد نیاز حج وارد حساب سازمان حج و زیارت شد

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به شعارحج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد با توجه به شرایطی که درجهان اسلام حاکم است تا به امروز دنبال شده است.

او ادامه داد: درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا در این عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از ۸۵ هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم. هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان، ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده است و صدور ویزای زائران درحال پیگیری است.

او افزود: در حالیکه با تلاش صورت گرفته هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است، اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود.

حسینی خطاب به روحانیان کاروان‌ها گفت: ما با چالش‌های متعددی روبرو هستیم به عنوان مثال در منا و عرفات کمبود فضا داریم و لازم است پیش از سفر، این موارد برای زائران تبیین شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان‌ها، توجه به این دسته از زائران را خواستار شد.

برچسب ها: حج ، ارز ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
حالا که مردم ایران سرپناه ندارن و برای تهیه یک قابلمه ابگوشت در مضیقه هستند چه لزومی دارد ارز انهارا بدید یکعده برن سعودی خرج کنند ؟؟؟

مثلا حج نروند چی میشه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو مملکتی که مردم مشکل خوراک دارن گوشت رو ماهی یکبار نمیخورن دلار رو خرج یه عده میکنن که بشن حاجی به قوای مکه بهانه است درب خانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
حج مگه عبادت واجب نیست؟ مگه تمام هزینه های سفر از قبل پرداخت نمیشه؟ چرا باید برای مخارج اضافی هم ارز مسافرتی تعلق بگیره؟ اصن کلا با چه متر و معیاری در شرایط تحریم و رکود و تورم، دولت به سفر ارز میده؟ هر کی سفر خارجی میره، چه زیارتی چه سیاحتی، خودش هم ارز و بقیه هزینه هاشو با نرخ آزاد باید تامین کنه. اگه هم توانشو نداره، سفر خارجی نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخه زیارت خانه خدا از کیسه بیت المال!!!!! حتی یک ریال هم نباید از خزانه بیت المال برای اینچنین اموری و موارد مشابه هزینه شود
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کشوری که جوونهاش شغل ندارن ارز مکه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگه بیشتر از اون 500 دلاری که به همه مسافران خارجی میدن بدن این حج از نظر فقهی باطله و حتی گناه
آخرین اخبار