شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در استان شناسایی شده است که عمدتا باید تخریب و بازسازی شوند.

مهدی اسعد با اشاره به وجود حدودا ۱٠ هزار کلاس درس در هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی استان، اظهار کرد: حدوداً هزار کلاس درس در استان برای احداث و نوسازی مورد نیاز است که ۵۰۰ کلاس درس در قالب تخریب و بازسازی و ۵۰۰ کلاس درس دیگر نیازمند احداث است.

وی افزود: طرح بازنگری شناسنامه فنی فضا‌های آموزشی در حال انجام است تا با این برنامه به عدد واقعی در زمینه سرانه فضای آموزشی استان دست یابیم.

اسعد اضافه کرد: در مناطقی همچون منظریه که مسکن ملی احداث شده نیازمند احداث مدارس است که این کار بر عهده اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد، از طرفی در وضعیت فعلی تنها سه مدرسه در آن منطقه احداث شده در حالی که ۱۶ مدرسه مورد نیاز است.

وی با اشاره به بحث استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس استان، تصریح کرد: حدوداً هشت هزار کلاس درس استانداردسازی شده که از این تعداد استانداردسازی حدود سه هزار کلاس درس در طول سالیان اخیر انجام و استانداردسازی حدود دو هزار کلاس درس انجام نشده است که امسال در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

اسعد بیان داشت: البته در قالب طرح شهید عرب با مشارکت بخش حقیقی و حقوقی بناست استانداردسازی مدارس صورت گیرد که ۱۰۰ کلاس درس در قالب این طرح در نظر گرفته شده و در مجموع در سال ۱۴۰۳ باید استانداردسازی ۴۰۰ کلاس درس دیگر استانداردسازی سیستم گرمایشی آن ها انجام شود.


بیشتر بخوانید


وی در خصوص مدارس کانکسی در استان، بیان کرد: در قالب طرح شهید پناهی جمع‌آوری مدارس کانکسی با مشارکت بنیاد برکت و دولت در دستور کار قرار گرفت که حدوداً ۱۹ مدرسه در استان احصا شده که حدود ۱۰ مدرسه در حال احداث است و ۹ مدرسه دیگر به دلیل مشکلات تامین زمین اجرایی نشده است، همچنین مدارس تخریبی به آن دسته از مدارسی اطلاق می‌شود که قدمت بالایی داشته و جزو مدارس خطرآفرین دسته‌بندی می‌شوند که حدوداً ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در استان تشخیص داده شده که باید تخریب و بازسازی شوند.

اسعد گفت: نیازمندی جدید آموزش و پرورش حدود ۱۰۰ مدرسه با ۵۰۰ کلاس درس است که باید در منظریه، شهر‌های لردگان، آلونی، بروجن و فارسان احداث شوند.

وی به اعتبارات مصوب سفر اشاره کرد و افزود: در دور اول سفر حدود ۲۶۰ میلیارد تومان مصوبه وجود داشت که ۱۵۰ میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی مدارس، ۶۰ میلیارد تومان توسعه فضا‌های کمک آموزشی، ۲۵ میلیارد تومان برای کمک به مدارس نیمه تمام خیرین و ۲۵ میلیارد تومان به منظور سند توسعه شهرستان کوهرنگ و احداث، توسعه و تجهیز مدارس مصوب شد که در مجموع حدود ۶۰ درصد آن تخصیص یافته است، در دور دوم سفر نیز ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

اسعد بیان کرد: این اداره‌کل دارای ۱۰۰ پروژه نیمه تمام بوده که ۸۲ پروژه خیری و مابقی پروژه‌های نیمه تمام دولتی هستند که از کمک خیرین برای تکمیل آنها کمک گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار