تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال، دو هزار و ۵۰۰ کلاس درس به سیستم های گرمایشی و سرمایشی مجهز می‌شود.

محمدرضا عامریان با اشاره به اجرای طرح شهید عرب در مدارس استان از بهمن‌ماه پارسال، اظهار داشت: در این طرح برای تجهیز، تعمیر و نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور به ازای هر مدرسه ۴۰۰ میلیون ریال تجهیزات از محل اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خریداری شده و نصب این سرویس‌های گرمایشی و سرمایشی با همکاری خیرین وگروه‌های جهادی اجرا می‌شود.

وی افزود: تاکنون نیمی از سیستم‌های گرمایشی مدارس کشور نصب شده است.

عامریان اضافه کرد: اجرای این طرح زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های حاکمیتی و دولتی را افزایش داده است.

وی گفت: اجرای طرح شهید عرب در ۱۰۰ مدرسه استان از اول اردیبهشت‌ماه سالجاری آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام خواهد رسید.

عامریان اظهار داشت: در این طرح نصب سیستم سرمایشی برای مدارس شهرستان لردگان و سیستم‌های گرمایشی در سایر مناطق و شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، امسال برنامه قرارگاه عدالت تربیتی در هفت منطقه آموزشی استان با اولویت مناطق محروم از جمله لردگان، فلارد، عشایر، خانمیرزا، بن، لاران و اردل در حوزه عمرانی، کیفیت بخشی آموزشی اجرا می‌شود.

دبیر اجرای طرح شهید عجمیان گفت: در تابستان امسال طرح بهسازی و شاداب‌سازی کلاس‌های درس با همکاری گروه‌های جهادی در ۷۰ هزار کلاس درس تا پایان تابستان اجرا می‌شود.

عامریان ادامه داد: طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس در زمینه‌های رنگ‌آمیزی، زیباسازی و تعمیرات جزئی میز و صندلی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود و استفاده از ظرفیت نیرو‌های جهادی و دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه‌های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم‌برخوردار داشت و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا استان چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار