۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید شدن ۱۷ هزار تن توت فرنگی در استان خبر داد.

بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه بازدید از مزارع توت فرنگی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه مازندران یکی از قطب‌های اصلی تولید انواع محصولات کشاورزی است، گفت: مازندران دارای یک هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و ۱۷ هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

او با اشاره به اینکه مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد، افزود: کشاورزان و باغداران در سال‌های اخیر علاوه بر عرضه این محصول در فصل بهار، کشت خارج فصل آن را در دستور کار دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی مازندران در رویکرد دولت مردمی سیزدهم، نگاه حمایتی به محصولاتی است که ارزش اقتصادی بالایی دارند و کشاورزی را در سبد اقتصاد دانش بنیان حفظ می‌کنند و ارتقاء می‌دهند.

او افزود: برنامه ریزی داریم بتوانیم توسعه کشت گلخانه‌ای توت فرنگی را در استان داشته باشیم و در این راستا سیاست‌های حمایتی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از سوی استانداری مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان در دستورکار قرار گرفت.

مومنی گفت: توسعه مکانیزاسیون و سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح سیستم‌های سنتی کشت در ارتقاء عملکرد محصول توت فرنگی موثر خواهد بود و حمایت جدی خواهد شد.

او افزد: در بازار عرضه محصول توت فرنگی درصدد تدوین راهبرد‌هایی هستیم که بتوانیم صادرات این محصول را دنبال کنیم و به بازار کشور‌های منطقه اوراسیا و cis محصولات کشاورزی استان را عرضه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار