حمید داودی راد بیان کرد: نقش مراکز مشاوره کارآفرینی در جهش تولید و مردمیسازی، هدایت، تمرکز، پیگیری ایجاد برنامه کار، پیداکردن و ارائه راهکار و برنامهریزی است، مراکزی متشکل از اساتید، صاحبنظران و پیشکسوتان متعهد و متخصص و صاحبتجربه و جوانان متعهد، متخصص و آشنا با فضای کسبوکارها و دستگاههای اجرایی کشور است که امورات را پیگیری میکنند.
وی افزود: مراکز کارآفرینی با شناسایی، گزینش و سازماندهی مناسب ظرفیتها بهصورت تشکلهای حرفهای و با ایفای نقش تسهیلگری میتوانند حلقه بین حاکمیت و مردم در حمایت و رهبری در مسیر تحقق جهش تولید و مردمیشدن اقتصاد باشند.
مدیر مرکز کارآفرینی شتاب پایدار تصریح کرد: مراکز مشاوره کارآفرینی متناسب با تخصص و تجربه خود میتوانند برای کمک به متقاضیان با ایجاد و توسعه یک کسبوکار نقشآفرینی مؤثری داشته باشند.
وی اظهار کرد: آموزش و مشاوره برای توانمندسازی متقاضیان، احیای کارآفرینی و پیگیری امور فعالین اقتصادی، اخذ مجوز و دریافت تسهیلات برای تکمیل هر یک از بخشهای زنجیره ارزش، کمک به صادرات و واردات محصولات تولیدی و رساندن محصول باکیفیت و قیمت مناسب به دست مصرفکننده، میتواند برای ایجاد یا توسعه یک کسبوکار نقشآفرینی مؤثری داشته باشند.
حمید داوودی راد ضمن اشاره به جایگاه مهم مراکز کارآفرینی در خصوص ویژگیهای این مراکز افزود: از مراکز مشاوره بهعنوان تسهیلگر و نهادهای واسط میان حلقه حاکمیت و کارآفرین میتوان نام برد، در این باره میتوان به مواردی نظیر مشاور معتمد برای کارآفرینان نیازمند حمایت، متخصص در یک یا چند موضوع، قابلیت ارتباطگیری مناسب با بدنه ادارات دولتی، قابلیت پیگیری امور کارآفرینان در سطح ادارات دولتی، آشنا با ضوابط و مقررات و وضعیت محیط کسبوکار و توانمند در جذب سرمایه برای رونق تولید مردمی اشاره کرد.
عضو هیئترئیسه صنف مراکز مشاوره کارآفرینی یادآور شد: مردمیسازی اقتصاد به معنای ایجاد زمینه برای مشارکت گسترده مردم در فعالیتهای اقتصادی است، این مشارکت میتواند از طریق سرمایهگذاری، تولید، کارآفرینی و مصرف صورت گیرد.
وی تشریح کرد: مردمیسازی اقتصاد مزایایی چون افزایش بهرهوری، کاهش فساد و رانت و توزیع عادلانه درآمد برای کشور دارد، در مجموع مردمیسازی اقتصاد یک هدف بلندمدت است که تحقق آن نیازمند تلاش و همکاری همهجانبه دولت، مردم و بخش خصوصی است.
مدیر مرکز کارآفرینی شتاب ادامه داد: مردمیسازی اقتصاد به معنای خصوصیسازی نیست و به معنای مشارکت گسترده مردم در فعالیتهای اقتصادی است و این مشارکت میتواند از طریق سرمایهگذاری، تولید، کارآفرینی و مصرف صورت گیرد.
وی دررابطهبا اقدامات مراکز کارآفرینی گفت: خدمات مراکز مشاوره کارآفرینی بهعنوان یکی از راههای مردمیسازی اقتصاد است که میتواند از طریق اقداماتی انجام شود که آن اقدامات شامل، دخالت کمتر دولت در بخش اقتصاد، ایجاد فضای کسبوکار مناسب و آموزش به مردم در زمینه اقتصاد است.