همزمان با سراسر کشور رویداد کشوری گامی نو (راهیان پیشرفت) ویژه دانش آموزان هنرستانی زیر پوشش کمیته امداد هرمزگان برگزار شد.

 حمید باسره مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: این رویداد به منظور هم افزایی و تقویت ظرفیت‌های موجود برای مهارت افزایی فردی و فنی تخصصی دانش آموزان هنرستانی در رشته‌های متنوع، با برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی و کاربردی، برگزار شد.

 باسره افزود: درحال حاضر پنج هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان زیرپوشش این نهاد در هنرستان‌های هرمزگان و رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: افزایش مهارت‌های فردی و تخصصی این دانش آموزان پرتلاش و آینده نگر، کمک شایانی به تسریع فرآیند اشتغال به کار آن‌ها در بخش خصوصی و کسب درآمد پایدار پس از فارغ التحصیلی خواهد کرد.

باسره افزود: ۱۵۰ نفر از دانش آموزان منتخب زیرپوشش کمیته امداد هرمزگان به عنوان استعداد‌های برتر در رشته‌های فنی و حرفه ای، در بخش کشوری همایش راهیان پیشرفت حضور داشتند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: دانش آموزان زیرپوشش این نهاد در رده سنی دوازده تا ۱۸ سال، حتی در حین تحصیل و در فصل تابستان می‌توانند، با ثبت نام و شرکت در طرح تابستانه مهارت کمیته امداد، با گذراندن دوره‌های آموزشی استاندارد و کوتاه مدت فنی حرفه‌ای مهارت‌های فردی و فنی-تخصصی خود ارتقاء دهند.

باسره گفت: این طرح به منظور تسهیل فرآیند کاریابی و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای دانش آموختگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای از تاریخ ۱۵ تیر ماه تا ۱۵ شهریور ماه هر سال، با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد هرمزگان، شرکت در طرح تابستانه مهارت برای دانش آموزان زیرپوشش این نهاد کاملاً رایگان است و همه هزینه‌های مربوط به برگزاری دوره‌های آموزشی در این طرح از سوی کمیته امداد تأمین و پرداخت می‌شود.

باسره گفت: این نهاد به دانش آموزان فعال و علاقه‌مند به شروع فعالیت‌های شغلی کوچک و خانگی در دوران تحصیل و اوقات فراغت خود در صورت نیاز تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت بلند مدت پرداخت می‌کند.

وی افزود: همچنین این دانش آموزان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی، با دریافت خدمات مشاوره شغلی از حوزه اشتغال کمیته امداد و بعد از دریافت مجوز‌های شغلی مرتبط از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بلند مدت با مبالغ بالاتر و متناسب با نیاز‌های شغلی خود بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.