تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: به طور متوسط سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول یونجه در این شهرستان تولید شده و روانه بازار مصرف می شود.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در بازدید از مزارع یونجه این شهرستان گفت: بر اساس الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان جهادکشاورزی استان، امسال سطح زیر کشت محصول یونجه در این شهرستان بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است و بطور متوسط سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه تولید می‌شود.

وی افزود: میاندوآب با وجود دارابودن ۶۴ هزار رأس دام‌سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام‌سبک، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می‌شود، از این‌رو کشت نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه به‌منظور تولید و تأمین علوفه مورد نیاز احشام از دیرباز در این شهرستان مرسوم بوده به‌طوریکه در تولید علوفه دارای رتبه استانی و کشوری است.

مقدم ادامه داد: همچنین در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش‌آگاهی و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح روستا‌ها و فضای مجازی، تاکنون در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع یونجه، عملیات تلفیقی مبازره با آفت سرخرطومی انجام گرفته است.

وی با مطلوب ارزیابی‌کردن وضعیت مزارع یونجه شهرستان، هدف از این بازدید را بررسی نتایج کنترل و کاهش جمعیت آفت سرخرطومی در این مزارع برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.