بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده در اصفهان + فیلم

خدمات حمایتی بهزیستی به خانواده سه قلو‌های تازه متولد شده در بیمارستان شریعتی اصفهان اختصاص یافت.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با حضور در بیمارستان شریعتی و عیادت از فرزانه خالدی مادر ۳۳ ساله لردگانی ساکن بهارستان اصفهان، که در اولین بارداری خود صاحب سه فرزند دختر شد، گفت: به همت بهزیستی علاوه بر خدمات مددکاری، تا ۶ سالگی این نوزادان، مستمری ماهانه ۳۱ میلیون ریالی به این خانواده تعلق می‌گیرد.


نسیم نفر افزود: با هدف تحکیم خانواده و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بهزیستی ملزم به حمایت از دوقلو‌ها تا دهک پنج و سه قلو‌ها و بیشتر تا دهک ۶ تا ۷ سالگی است.

او ادامه داد: بر این اساس خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و چهارقلوی مشمول شرایط، ماهانه ۳۱ میلیون ریال مستمری دریافت می‌کنند و در قالب حق پرستاری ۲۰۰ میلیون ریال نیز به خانواده‌های دارای فرزند چهار قلو تعلق می‌گیرد.


معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: همچنین اگر سرپرست این خانواده شغل ثابت نداشته باشد، در قالب تسهیلات اشتغال از آنها حمایت می‌شود.


در این دیدار احمدرضا عابدی فوق تخصص نوزادان گفت: سه قلو‌ها به وزن میانگین هر کدام یک کیلو و ۹۰۰ گرم با شرایط مساعد متولد شدند و درحال تغذیه با شیر مادر هستند.


همچنین امیرعلی بویر حسنی پدر ۴۵ ساله سه قلو‌ها هم، نام دخترانش را آناهید، آناشید و آنیسا اعلام کرد و گفت: با توجه به نداشتن منزل و کارگر بودن تقاضای کمک از خیران را دارم.


براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طبق ماده ۱۰ علاوه بر اعطای تسهیلات به ازای تولد هر فرزند، برای تولد فرزند سوم به بعد، براساس ماده ۳ و ۴، زمین رایگان حداکثر ۲۰۰ مترمربعی اعطا و مطابق ماده ۱۸، تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی و طبق ماده ۲۱ بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.


در استان اصفهان، دو خانواده پنج قلو،۱۵ خانواده چهارقلو،۲۰۳ خانواده سه قلو و هزار و ۸۵۳ خانواده دوقلو زیر پوشش بهزیستی هستند.

بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده دراصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.