یکم اردیبهشت روز شهدای ورزشکار

یکم اردیبهشت روز شهدای ورزشکار نامگذاری شده و استان اصفهان بیش از ۱۲۰۰ شهید ورزشکار را تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

 رئیس بسیج ورزشکاران استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۵ هزار شهید ورزشکار در کشور شناسایی شده اند، گفت: از این تعداد بیش از ۱۲۰۰ شهید ورزشکار از استان اصفهان هستند و این نشان از شخصیت بالای ورزشکاران استان اصفهان در حوزه‌های مختلف از جمله ایثار و شهادت دارد.


سرهنگ وحید رجبی افزود: حدود ۱۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان از شهدای شاخص و قهرمان هستند که در رقابت‌های مختلف کشوری و بین المللی با اینکه پیراهن تیم ملی را بر تن داشته اند توانسته بودند برای ایران عزیز با کسب نشان افتخار آفرین باشند.



سرهنگ رجبی گفت: برخی از این شهدا در زمان جنگ به عنوان فرماندهان شاخص و زبده‌ای بودند که در عملیات‌های مختلف توانستند ضربه‌ای محکم و پیروزمندانه‌ای را به دشمن وارد کنند.


او در ادامه افزود: فروتنی، صبر، شجاعت، خوش اخلاقی و میهن دوستی جزو ویژگی‌های بارز شهدای ورزشکار است، کسانی که شهرت و ثروت را رها کردند و برای دفاع از آب و خاک کشور جانشان را غذای اسلام و انقلاب کردند.


رئیس بسیج ورزشکاران در پایان افزود: شهدای ورزشکار استان اصفهان در رشته‌های مختلفی فعالیت داشتند که مهمترین آنها فوتبال، والیبال، کاراته، تکواندو، شنا، هاکی، کشتی، جودو و ووشو بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.