وزیر جهاد کشاورزی:

زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور فراهم است.

نیکبخت  در حاشیه بازدید از نهالستان منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از یکسال از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در نخستین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهادها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدهای اثربخش رهبر معظم انقلاب و پیگیری مجدانه رییس‌جمهور در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال، افق روشنی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به‌کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحدهای نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال، نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از۲۵۰ میلیون اصله فراهم کرده است.

وی افزود: تعهد استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال ۱۰ میلیون و سالی ۲ و نیم میلیون است که در سال نخست بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمستان گذشته غرس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.