فرماندار دلفان از پیش‌بینی برداشت ۵۰هزار تن نخود در این شهرستان خبر داد.

اصغر قهرمانی  اعلام تمایز نخود دلفان نسبت به سایر مناطق کشور، گفت: نخود تولیدی این شهرستان نسبت به سایر ارقام نخود درشت‌تر و باکیفیت‌تر است.

او با بیان اینکه نخود کشت‌شده در دلفان حتی با یک بار بارش باران هم به‌ثمر می‌نشیند، اضافه کرد: ۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت نخود در این شهرستان است.

 

فرماندار دلفان با اعلام برداشت سالیانه ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار تن نخود در این شهرستان، اعلام کرد: حدود ۸۰۰۰ بهره‌بردار دلفان در کاشت نخود فعال هستند.

قهرمانی با بیان اینکه دلفان یکی از قطب‌های مهم تولید حبوبات در کشور است، یادآور شد: طرح جهش تولید و کشت مکانیزه نخود یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تولید این محصول است.

او با ذکر رعایت تناوب کشت محصولات زراعی در دلفان، متذّکر شد: این روش سود پایدار برای کشاورزان، افزایش کیفیت خاک و افزایش تولید محصول را به‌دنبال دارد.

فرماندار دلفان تأکید کرد: نخود این شهرستان به‌دلیل نبود صنایع تبدیلی در دیگر استان‌ها بسته‌بندی و با نام نخود کرمانشاه در بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

قهرمانی با اعلام تأسیس چند شرکت برای برندسازی نخود در دلفان، خاطرنشان کرد: نخود تولیدی این شهرستان در سال‌های آینده با نام نخود دلفان بسته‌بندی می‌شود و در بازار به فروش می‌رسد.

او با بیان اینکه کشت نخود در دلفان به‌دلیل شرایط جوی خاص تا ۲۰ فروردین‌ماه هر سال ادامه دارد، بیان کرد: این محصول در ماه خرداد برداشت می‌شود.

فرماندار دلفان اعلام کرد: کشت، وجین و برداشت محصول با تلاش‌های مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان امسال به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

برچسب ها: گندم ، کشاورزان ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.