ساخت مدارس باید مطابق با اقلیم سیستان و بلوچستان باشد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای ساخت و ساز مدارس علاوه بر رعایت نکات فنی و مهندسی باید به فرهنگ بومی و اقلیم منطقه نیز توجه شود.

 آیت الله مصطفی محامی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از کارهای مهم و تاثیرگذار تهیه زیرساخت‌های آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نسل جدید به عنوان آینده‌داران کشور است و با توجه‌ به‌ وضعیت استان هر چقدر بتوانیم در این جهت سرمایه‌گذاری و امکانات خود را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم ارزشمند است.

وی بر لزوم جذب امکانات دولتی و نیز مشارکت مردم در ساخت‌ و ساز مدارس تاکید کرد و افزود: باید تبلیغ کنید تا برخی بومیان استان که دارای وضعیت مالی مطلوبی هستند هم پا به این عرصه گذاشته و در جهت ساخت و تجهیز مدارس مشارکت کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به بازدید صورت گرفته از مناطق سیل زده جنوب استان در اسفندماه سال گذشته اذعان کرد: در این بازدیدها مشاهده کردیم که منازل و مساجد دچار آب‌گرفتگی نشده بود چرا که از بالاتر از سطح زمین ساخته شده بود اما مدارس روی سطح زمین قرار داشت و همین مساله باعث آبگرفتگی مدارس شده بود و باید در ساخت‌ و ساز مدارس علاوه بر رعایت نکات فنی و مهندسی؛ فرهنگ بومی و اقلیم منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسوولان آموزش و پرورش متقاضیان ثبت نام در مدارس معارف زیاد هستند اما تعداد این مدارس در سطح استان محدود است و اگر بتوان با همکاری و هم افزایی سازمان نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در این جهت اقدامی صورت داد مطلوب است‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار