مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان گلستان از فعالیت ۱۰۰ شاعر در حوزه هنری این استان خبر داد.

حسین عبدی، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان گلستان گفت: از بدو تاسیس حوزه هنری فعالیت ادبی خود را آغاز کردم و با جریان‌ها و چهره‌های ادبی آشنا شدم.

وی با اشاره به اینکه تا حدود زیادی سبک شعر انقلاب تثبیت شده است، افزود: با همت حوزه هنری، فرهنگ ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی جریان سبک شعر انقلاب در کشور و سطح استان راه اندازی شد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گلستان گفت: در هر مقطع از تاریخ باتوجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مکتب‌ها و جریانات در شعر وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه شاعران مذهبی در دوره قبل از انقلاب از وضعیت خوبی برخوردار نبودند، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی این فرصت فراهم شد تا فضای جدید و شرایط خوبی برای هنرمندان ایجاد شود.

عبدی اظهار کرد: در سال ۵۸ هنرمندان با جمع شدن دورهم در مسجد امام جواد (ع) تهران توانستند اتفاق‌های خوبی را رقم بزنند و این اجتماع باعث تاسیس حوزه هنری شد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گلستان با اشاره به اینکه سبک شعر انقلاب اسلامی با توجه به معیار‌ها و موازین خاص که برای آن انتخاب شده بود گسترش و توسعه پیدا کرد، گفت‌: در استان گلستان با همت حوزه هنری از سال ۸۰ تا کنون توانستیم جریان شعر انقلاب را در بین نسل جوان رواج دهیم و حدود ۱۰۰ نفر شاعر نوجوان و جوان را پرورش دهیم.

برچسب ها: حوزه هنری ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.